Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARK6021 | ANTİK KAYNAKLAR | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, antik kaynaklar ve antik yazarlar hakkında bilgi edinmeleri, çevirileri yapılmış metinleri okuyarak bu kaynaklardan yararlanma yöntemlerini ve bunların arkeoloji bilimine katkılarını öğrenmeleridir.
Doç. Dr. Fevziye EKER
1 | Antik kaynakların okunuşu konusunda bılgı sahıbı olacak |
2 | Antik kaynakları tanıyacak |
3 | Antik kaynakların arkeoloji ve sanat tarihi üzerindeki önemi kavrayacak |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Arkeoloji bilimi için temel oluşturan antik dönem kaynaklarının incelenmesi ve içeriğinin anlaşılması, antik kaynaklar ve antik yazarlar tanıtılarak klasik arkeoloji bilimine katkıları irdelenmektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders içerik ve kaynak taraması | ||
2 | Antik kaynaklara giriş | ||
3 | Homeros | ||
4 | İlyada | ||
5 | Odysseia | ||
6 | Hesiodos | ||
7 | Herodot | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ksenephon | ||
10 | Strabon | ||
11 | Vitruvius | ||
12 | Vitruvius | ||
13 | Sophokles | ||
14 | Euripides | ||
15 | Aristophanes | ||
16 | Final |
G.Çelgin, Eski Yunan Edebiyatı, Remzi Kitabevi, 1993. Homeros, İlyada – Odysseia, Can Yayınları, Hesiodos, İşler ve Günler, İş Bankası Yayınları, 2017. Herodotos, Herodot Tarihi, Remzi Yayınları, 1983. Ksenophon, Anabasis, Sosyal Yayınları 1998. Strabon, Antik Anadolu Coğrafyası - Geographika , Arkeolojı ve sanat yayınları, 2018. Vitruvius, Mimarlık Üzerine, Alfa yayınları 2017. Strabon, Coğrafya , Arkeoloji Sanat Yayınları, 2012.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 10 | 5 | 50 |
Derse Katılım | 7 | 3 | 21 |
Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 |
Beyin Fırtınası | 4 | 1 | 4 |
Seminer | 2 | 3 | 6 |
Okuma | 3 | 1 | 3 |
2 | 3 | 6 | |
3 | 9 | 27 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 151 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | ||||||
[OC] 2 | 5 | ||||||
[OC] 3 | 5 |