Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARK6005 | ESKİ ÇAĞ ANADOLU UYGARLIKLARI | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Tarihi çağlar boyunca Anadolu coğrafyasında yaşamış, maddi ve manevi unsurlar bırakmış tüm uygarlıkları bütün yönleriyle incelemek
Doç. Dr. Fevziye EKER
1 | Anadolu uygarlıklarının kronolojilerini, önemli merkezlerini ve çeşitli özelliklerini anlayabilme |
2 | Anadolu uygarlıklarının inanç, yaşam biçimleri, mimari anlayışları ve sanat üsluplarını okuyabilmek |
3 | Arkeolojik verilere dayanarak kültürler arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek |
4 | Bölgesel kültürleri, çağdaşı olan kültürlerle birlikte değerlendirebilmek |
5 | Anadolu uygarlıklarının köklü geçmişi hakkında etkin bir donanım sahibi olmak |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Anadolu uygarlıklarının tarih öncesi dönemlerden itibaren maddi ve manevi kültür kalıntılarının tanıtılması, Hitit, Urartu, Firig vb. uygarlıkların incelenmesi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Troia ve katmanları | ||
2 | Tunç çağları | ||
3 | Hatti Uygarlığı ve Hitit Kültürü | ||
4 | Girit ve Minos Uygarlığı | ||
5 | Miken Uygarlığı | ||
6 | Ege Göçleri | ||
7 | Hitit Krallık Dönemi | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Urartu Uygarlığı | ||
10 | Phrygia Uygarlığı | ||
11 | Lydia Uygarlığı | ||
12 | Karia Uygarlığı | ||
13 | Lykia Uygarlığı | ||
14 | Hellen Uygarlığı ve Roma Çağı | ||
15 | Bizans,, Selçuklu ve Osmanlı Dönemi | ||
16 | Final Sınavı |
Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, Phoenix Yayınevi, 2023
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 9 | 18 |
Final Sınavı | 10 | 5 | 50 |
Derse Katılım | 7 | 3 | 21 |
Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 |
Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Seminer | 2 | 3 | 6 |
Okuma | 3 | 1 | 3 |
2 | 3 | 6 | |
3 | 9 | 27 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 151 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | ||||||
[OC] 2 | 5 | ||||||
[OC] 3 | 5 | ||||||
[OC] 4 | 5 | ||||||
[OC] 5 | 5 |