Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GMS6030 | TURİZM İŞLETMELERİNDE HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Turizm İşletmeleri hedef kitleleri olan iç ve dış paydaşlarıyla güçlü ve etkin bir şekilde iletişim halinde olmak zorunluluğundan dolayı halkla ilişkiler ve iletişim yöntemlerinden faydalanma yoluna gitmektedirler. Bir turizm işletmesinin ulusal ve uluslararası pazarda çok farklı kültürel özelliklere sahip müşteriler tarafından benimsenmesi ve tutunması ancak onlarla kuracağı iletişime bağlıdır. Turizm sektörünün bir parçası olan yiyecek içecek işletmelerinin de bu doğrultuda hareket etmesi kendileri açısından önemli bir getiri sağlayacaktır. Bu çerçevede bu dersin amacı sektörde hizmet verecek mezunlarımızın bu ilkeleri gözeterek gittikleri işletmelerde katkı sağlamalarına yönelik yetiştirilmesidir
Prof. Dr. Cavit Yavuz
1 | Öğrenci halkla ilişkiler ve iletişim ile ilgili bilgilere sahip olur Öğrenci turizm işletmelerinde halkla ilişkiler ve iletişim konularında edindiği bilgileri nasıl kullanacağını öğrenir Öğrenci turizm endüstrisinde kullanılan pazarlama iletişimi ve benzeri iletişim türlerinden nasıl faydalanacağını öğrenir Öğrenci son yılların fenomen kavramı sosyal medyadan turizm endüstrisinde nasıl faydalanacağını öğrenir |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bu derste genel olarak turizm işletmeleri daha spesifik olarak ise gastronomi hizmeti veren işletmelerin özellikleri ele alınmasının yanında halkla ilişkiler ve iletişim ile ilgili bilgiler, konular ve yöntemler anlatıldıktan sonra turizm işletmelerinin sunacakları hizmetin daha kaliteli olması adına hakla ilişkiler ve iletişim alanıyla işbirliğine yönelik konulara ağırlık verilecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Hafta 1 Ders Tanıtımı ve Hazırlıkları Hafta 2 Genel olarak turizm işletmeleri ve özellikleri Hafta 3 Turizm endüstrisinde halkla ilişkiler ve iletişimin yeri, önemi, ilkeleri ve örgütlenmesi Hafta 4 Turizm endüstrisinde halkla ilişkiler ve iletişimin yeri, önemi, ilkeleri ve örgütlenmesi Hafta 5 İletişim kavramı ve iletişim süreci Hafta 6 İletişim çeşitleri Hafta 7 Pazarlama iletişimi ve turizm Hafta 8 Pazarlama iletişimi ve turizm Hafta 9 Ara Sınavlar Hafta 10 Kitle iletişimi ve turizm Hafta 11 Kültürlerarası iletişim ve turizm Hafta 12 Sosyal medya ve turizm Hafta 13 Mobil iletişim ve turizm Hafta 14 Konu sunumları Hafta 15 Konu sunumları Hafta 16 Yarıyıl Sonu Sınavları |
Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve İletişim, Şirvan Şen DEMİR, Detay Yayıncılık Turizm ve İletişim, Hakan YILMAZ, Detay Yayıncılık Halkla İlişkiler, Cavit YAVUZ, Detay Yayıncılık Otel İşletmelerinde Kurumsal İletişim, Cavit YAVUZ, Detay Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Tartışma | 16 | 1 | 16 |
Alan Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 157 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |