GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GMS6021 GASTRONOMİ EĞİTİMİ Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, gastronomi eğitiminin tarihsel, pedagojik ve uygulamalı yönlerini irdeleyerek, öğrencilerin etkili müfredat hazırlama, öğretim stratejileri geliştirme ve sektörel beklentileri karşılayan yenilikçi eğitim modelleri tasarlama becerilerini geliştirmektir.


PROF.DR. CEMİLE BAHTİYAR KARADENİZ


1 Gastronomi eğitiminin tarihsel gelişimini analiz eder. Müfredat geliştirme sürecini planlar. Uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. Beceri temelli eğitim süreçlerini tasarlar. Gastronomi eğitimi ile sektörel ihtiyaçlar arasında köprü kurar. Yenilikçi eğitim teknolojilerini analiz eder ve uygular.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Bu ders, gastronomi alanında eğitim-öğretim süreçlerinin teorik ve pratik yönlerini incelemektedir. Müfredat tasarımı, öğretim yöntemleri, beceri temelli uygulamalar, kalite ve akreditasyon konuları ele alınır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Gastronomi Eğitimine Giriş
2 Gastronomi Eğitiminin Tarihçesi
3 Yükseköğretim Modelleri
4 Müfredat Tasarımı
5 Öğrenme Kuramları
6 Öğretim Yöntemleri
7 Ölçme ve Değerlendirme
8 Ara Sınav Değerlendirme
9 Beceri Tabanlı Eğitim
10 Teknoloji Destekli Eğitim
11 Disiplinlerarası Yaklaşımlar
12 Sektörle İşbirliği ve Stajlar
13 Kalite ve Akreditasyon
14 Yenilikçi Eğitim Teknikleri

Horng, J. S., & Hu, M. L. M. (2008). Culinary arts students’ learning experiences. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 7(2), 43-59. https://doi.org/10.3794/johlste.72.165 Cousins, J. A., O’Gorman, K. D., & Stierand, M. (2010). Molecular gastronomy: Innovation or alchemy? International Journal of Contemporary Hospitality Management, 22(3), 399–415. Jackson, M. (2009). Gastronomic Education: Approaches and Challenges. Routledge.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 1 13 13
Beyin Fırtınası 1 10 10
Makale Kritik Etme 1 50 50
Bireysel Çalışma 1 50 50
1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 150

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9
[OC] 1 3 3 3 4 2 2 5 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek