Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GMS6021 | GASTRONOMİ EĞİTİMİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, gastronomi eğitiminin tarihsel, pedagojik ve uygulamalı yönlerini irdeleyerek, öğrencilerin etkili müfredat hazırlama, öğretim stratejileri geliştirme ve sektörel beklentileri karşılayan yenilikçi eğitim modelleri tasarlama becerilerini geliştirmektir.
PROF.DR. CEMİLE BAHTİYAR KARADENİZ
1 | Gastronomi eğitiminin tarihsel gelişimini analiz eder. Müfredat geliştirme sürecini planlar. Uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. Beceri temelli eğitim süreçlerini tasarlar. Gastronomi eğitimi ile sektörel ihtiyaçlar arasında köprü kurar. Yenilikçi eğitim teknolojilerini analiz eder ve uygular. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Bu ders, gastronomi alanında eğitim-öğretim süreçlerinin teorik ve pratik yönlerini incelemektedir. Müfredat tasarımı, öğretim yöntemleri, beceri temelli uygulamalar, kalite ve akreditasyon konuları ele alınır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Gastronomi Eğitimine Giriş | ||
2 | Gastronomi Eğitiminin Tarihçesi | ||
3 | Yükseköğretim Modelleri | ||
4 | Müfredat Tasarımı | ||
5 | Öğrenme Kuramları | ||
6 | Öğretim Yöntemleri | ||
7 | Ölçme ve Değerlendirme | ||
8 | Ara Sınav Değerlendirme | ||
9 | Beceri Tabanlı Eğitim | ||
10 | Teknoloji Destekli Eğitim | ||
11 | Disiplinlerarası Yaklaşımlar | ||
12 | Sektörle İşbirliği ve Stajlar | ||
13 | Kalite ve Akreditasyon | ||
14 | Yenilikçi Eğitim Teknikleri |
Horng, J. S., & Hu, M. L. M. (2008). Culinary arts students’ learning experiences. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 7(2), 43-59. https://doi.org/10.3794/johlste.72.165 Cousins, J. A., O’Gorman, K. D., & Stierand, M. (2010). Molecular gastronomy: Innovation or alchemy? International Journal of Contemporary Hospitality Management, 22(3), 399–415. Jackson, M. (2009). Gastronomic Education: Approaches and Challenges. Routledge.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 13 | 13 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 50 | 50 |
Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
1 | 25 | 25 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | |
[OC] 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 | 3 | 4 |