GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GMS6000S SEMİNER Ders 1 2 25.00

Yüksek Lisans



Seminer dersinin amacı yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, alanları ya da tez konuları ile ilgili güncel ve akademik gelişimlerine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir.


Prof. Dr. Cavit YAVUZ


1 1. 1.Bilimsel araştırma yöntemlerine yön veren temel kavramları açıklayabilecektir. 1.1. Bilim, bilimsel araştırma, kuram, bilimsel yöntem ve diğer kavramları açıklar 1.2. Bilimin temel işlevlerini ve bilimsel araştırma ilkelerini tanımlar. 2. Araştırma önerisini oluşturmada ve rapor hazırlamada dikkat edilecek biçimsel kuralları açıklayabilecektir. 2.1. Sayfa düzeni, dipnot ve kaynakçanın oluşturulması, metin aktarımları, tablo, şekil ve grafiklerin nasıl düzenleneceğini saptar. 2.2. Bilim dili, sözcük seçimi, cümle ve paragraf yapısı, üslup, yazım kuralları, noktalama işaretlerinin nasıl kullanılacağını değerlendirir. 3. Bilimsel araştırmanın ilk basamağı olan problem aşamasını analiz edebilecektir. 3.1. Bilimsel bir çalışmada problemin belirlenmesini tartışır. 3.2. Bir araştırmada konu seçme, problemin belirlenmesi ve yazılması süreçlerini değerlendirir. 4. Bilimsel araştırmanın diğer basamaklarını analiz edebilecektir. 4.1. Amaç, önem, varsayım, sınırlılıklar ve tanımları açıklar. 4.2. Evren ve örneklemi irdeler. 4.3. Yöntem ve araştırma modellerini değerlendirir. 5. Veri toplama teknikleri ve verilerin işlenmesini analiz edebilecektir. 5.1 Veri ve türleri ile veri toplamada temel yaklaşımları inceler. 5.2 Görüşme, anket, gözlem, kaynak derlemesi, tarama, yazışma vb. veri toplama tekniklerini irdeler. 5.3 Verilerin işlenmesi, çözümlenmesi ve yorumlanmasını irdeler. 5.4 Bir araştırma projesini kurallara uygun olarak hazırlar.

Birinci Öğretim



[Yok]


Yarıyılın ilk dört haftasında bilimsel araştırmanın süreç ve teknikleri; yurtiçi ve yurtdışı yayınlara ulaşma; bir bilimsel çalışmanın (seminer, bildiri, makale, yüksek lisans ya da doktora tezi) düzeni, yazımı ve topluluk önünde sunulması gibi konularda öğrencilere bilgi verilir. Seminer konusu, dersin alındığı dönemin ilk dört haftası içerisinde, danışman ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. Yedinci haftada taslak rapor ders yürütücüsü tarafından incelenir ve gerekli düzeltmeleri önerilir. Son şekli verilen seminer raporların geç 9.haftada öğrenci tarafından ders sorumlusuna sunulur ve 11. hafta itibari ile sunular başlar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Yarıyılın ilk dört haftasında bilimsel araştırmanın süreç ve teknikleri; yurtiçi ve yurtdışı yayınlara ulaşma; bir bilimsel çalışmanın (seminer, bildiri, makale, yüksek lisans ya da doktora tezi) düzeni, yazımı ve topluluk önünde sunulması gibi konularda öğrencilere bilgi verilir. Seminer konusu, dersin alındığı dönemin ilk dört haftası içerisinde, danışman ve öğrenci tarafından birlikte belirlenir. Yedinci haftada taslak rapor ders yürütücüsü tarafından incelenir ve gerekli düzeltmeleri önerilir. Son şekli verilen seminer raporların geç 9.haftada öğrenci tarafından ders sorumlusuna sunulur ve 11. hafta itibari ile sunular başlar.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Alan Çalışması 6 50 300
Rapor Hazırlama 6 40 240
Rapor Sunma 6 33 198
Toplam İş Yükü (saat) 738

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9
[OC] 1 4 5 5 4 5 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek