Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GDG6021-24 | İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİR GIDA GÜVENLİĞİ | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; İklim değişikliğinin gıda güvenliği üzerindeki etkilerinin güncel yaklaşımlarla incelenmesi
Prof. Dr. Tahsin TONKAZ
1 | İklimi bilir |
Birinci Öğretim
Yok
yok
İklim değişikliği veya aşırı iklim olayları durumunda sürdürülebilir gıda güvenliğinin sağlanmasına yönelik faktör ve modellerin değerlendirilmesi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilir gıda güvenliğinin önemi | -- | -- |
2 | Sürdürülebilir Tarımsal Üretim | -- | -- |
3 | İklim değişikliğinden etkilenen iklim parametreleri | -- | -- |
4 | İklim parametrelerinin analizi | -- | -- |
5 | Kuraklığın etkisi | -- | -- |
6 | Kuraklık endeksleri | -- | -- |
7 | Sıcaklığın etkisi | -- | -- |
8 | Sıcaklık analizi | -- | -- |
9 | Ara sınav | -- | -- |
10 | Kurak koşullarda tarımsal üretimde su kullanma stratejileri | -- | -- |
11 | Topraktaki suyun korunması | -- | -- |
12 | Aşırı iklim koşullarının tarımsal üretime etkileri | -- | -- |
13 | Yield analysis of cultivated plants with plant growth models | ||
14 | Kültür bitkilerinin bitki büyüme modelleri ile verim analizi (devamı) | -- | -- |
15 | Genel değerlendirme | -- | -- |
Climate Change: Biological and Human Aspects Jonathan Cowie Cambridge University Press, 30 Nov 2012 Gibson, Mark. (2012). Food Security—A Commentary: What Is It and Why Is It So Complicated?. Foods. 1. 10.3390/foods1010018.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 42 | 42 |
Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 184 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |