Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GDG6005-21 | GIDALARDA DUYUSAL ANALİZ | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı öğrencilere duyusal test yöntemleri hakkında bilgi vermek, öğrencilere gıdaları duyusal değerlendirme yeteneğini kazandırmak, duyusal gıda analizleri ile gıda güvenliği açısından tüketici davranışlarını ölçme ve değerlendirme yeteneğini kazandırmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye ŞAHİN
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: ÖÇ - 1 Gıda güvenliği açısından ürün kalitesini belirlemede gıdaların duyusal özelliklerinin önemini öğrenir. ÖÇ - 2 Gıda ile ilgili araştırmalarda ileri düzey duyusal testleri uygulama ve yorumlama yeteneğini kazanır. ÖÇ - 3 Duyusal analiz hakkında edinilen bilgileri gıda endüstrisinin sorunlarının çözümünde kullanabilme yeteneği kazanır. ÖÇ -4 Farklı gıdaları, ileri düzey değişik test yöntemleri kullanarak duyusal değerlendirebilme yetisi kazanır. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Gıdalarda duyusal analizin önemi, tarihçesi ve uygulama alanları, gıdaların duyusal özellikleri, gıda endüstrisinde duyusal değerlendirmenin kullanım alanları, duyusal değerlendirme için duyusal analiz laboratuvarı ve panelistlerin seçimi, duyusal analizde kullanılan skalalar, temel duyusal test teknikleri-farklılık testleri, duyusal analizde sonucu etkileyen fizyolojik ve psikolojik faktörler, tüketici testleri ve tanımlayıcı metotlar, ileri düzey duyusal test teknikleri ile duyusal analiz bulgularının istatistiksel olarak değerlendirilmesi konuları ele alınmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Hafta 1 Gıdalarda duyusal analizin önemi, uygulama alanları ve tarihçe Hafta 2 Gıdaların duyusal kalite karakteristikleri, gıda güvenliği açısından kalite kontrolde duyusal analiz Hafta 3 Duyusal duyu etkileşimleri, duyusal algılama zinciri, duyusal değerlendirmede kullanılan temel teknikler Hafta 4 Duyusal değerlendirme laboratuvarı, ürün ve panelist seçimi ve panelistin eğitimi Hafta 5 Duyusal değerlendirme farklılık testleri I Hafta 6 Duyusal değerlendirme farklılık testleri II Hafta 7 Tanımlayıcı duyusal analiz teknikleri, tüketici testleri Hafta 8 Ara sınav Hafta 9 Duyusal analizde kullanılan skalalar ve duyusal analiz bulgularının istatistiksel olarak değerlendirilmesinde temel yöntemler Hafta 10 Duyusal analiz bulgularının istatistiksel olarak değerlendirilmesinde ileri yöntemler I Hafta 11 Duyusal analiz bulgularının istatistiksel olarak değerlendirilmesinde ileri yöntemler II Hafta 12 Duyusal analiz bulgularının istatistiksel olarak değerlendirilmesinde ileri yöntemler III Hafta 13 Farklı gıda ürünlerinde gıda güvenliği açısından duyusal analize yaklaşım ve panelist eğitimi I Hafta 14 Farklı gıda ürünlerinde gıda güvenliği açısından duyusal analize yaklaşım ve panelist eğitimi II Hafta 15 Farklı gıda ürünlerinde gıda güvenliği açısından duyusal analize yaklaşım ve panelist eğitimi III Hafta 16 Final sınavı |
Busch-Stockfisch, M., Köhn, E., Sensorische Wahrnehmung und Verbraucherakzeptanz, Lisansüstü Eğitim Notları, HAW Almanya, (2009 Lawless, H.T, Heymann, H.,. Sensory Evaluation of Food, Principles and Practices,Springer, New York, (2010) Çeşitli makaleler ve Web siteleri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Tartışma | 30 | 1 | 30 |
Soru-Yanıt | 30 | 1 | 30 |
Beyin Fırtınası | 13 | 1 | 13 |
Makale Kritik Etme | 3 | 1 | 3 |
Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 |
Okuma | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 192 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |