Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EPO6028 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILANMASI VE EĞİTİMLERİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin iki temel amacı bulunmaktadır: Üstün yetenek tanısı almış öğrencilerin fark edilmesi, özelliklerinin bilinmesi ve buna yönelik eğitimlerin düzenlenmesi amacıyla teorik bilginin edinilmesidir. Evrensel üstün yetenek tanımları ve üstün zekâ kuramlarının incelenmesi, yaygın ve çağdaş üstün yetenek tanımlarının ayırt edilmesi planlanmaktadır. Tanılama yöntem ve ilkeleri, tanılamada kullanılan zekâ ölçeklerine yer verilerek üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerinin fark edilmesi çalışmalarına yer verilecektir. Dersin ikinci temel amacı olarak üstün yetenekli öğrencilerin eğitimlerinde kullanılan model ve stratejilerin bilinmesi ve kullanılmasına yönelik temel becerilerin edinilmesi planlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Gülşah AVCI DOĞAN
1 | Üstün yetenek tanımlarını ve zekâ kuramlarını açıklar. |
2 | Üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerini bilir. |
3 | Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimlerini anlar. |
4 | Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimlerine yönelik düzenleme yapar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin içeriğini; üstün yetenek tanımları, üstün zekâ kuramları, zekâ ölçekleri, üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri, üstün yeteneklilerin eğitimlerinde kullanılan modeller ve stratejiler ve Türkiye’de üstün yeteneklilerin eğitimleri konuları oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, ders içeriğinin paylaşılması | ||
2 | Üstün yetenek tanımları | ||
3 | Zekâ ve üstün zekâ kuramları | ||
4 | Çağdaş üstün yetenek tanımları | ||
5 | Tanılama yöntem ve ilkeleri | ||
6 | Tanılamada kullanılan zekâ ölçekleri | ||
7 | Tanılamada güncel sorunlar | ||
8 | Üstün yeteneklilerin özellikleri | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Üstün yeteneklilerin eğitimi | ||
11 | Üstün yeteneklilerin eğitiminde farklılaştırma | ||
12 | Üstün yeteneklilerin eğitiminde kullanılan modeller ve stratejiler-1 | ||
13 | Üstün yeteneklilerin eğitiminde kullanılan modeller ve stratejiler-2 | ||
14 | Üstün yeteneklilerin eğitiminde kullanılan modeller ve stratejiler-3 | ||
15 | Türkiye’deki üstün yeteneklilerin eğitimi | ||
16 | Yarıyıl final sınavı |
1- Kuzgun, Y., & Deryakulu, Deniz. (2020). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. (5 bs.). Nobel Akademi Yayıncılık 2- Sak, U. (2020). Üstün zekâlılar: Özellikleri, tanılanmaları ve eğitimleri (7. Bs.). Vize Yayıncılık 3-Sak, U. (2020). Üstün Yeteneklilerin Tanılanması (3. Bs.). Vize Akademik 4-Sak, U. (2021). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Sosyal Duygusal ve Akademik Gelişimi. Pegem Yayıncılık 5- Wallace, B., Sisk, D., & Senior, J. (2020). The SAGE Handbook of Gifted and Talented Education. SAGE Publications. 6-Maker, J. C., & Schiever, S. W. (2010). Curriculum development and teaching strategies for gifted learners. Texas, USA: Pro.ed An International Publisher.
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |