GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EPO6024 E-ÖĞRENME VE E-İÇERİK TASARIMI Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere dijital eğitim materyalleri tasarlama becerisi kazandırmak, dijital araçların eğitimde kullanımını teşvik etmek ve yaratıcı içerik üretme sürecinde öğrencilere rehberlik etmektir. Ayrıca, öğrencilerin web ve yapay zeka tabanlı araçları eğitimsel içerik geliştirme süreçlerine entegre edebilmeleri amaçlanmaktadır.


Dr. Emrah Akman


1 Farklı dijital araçlarla eğitim amaçlı içerikler tasarlayabilir.
2 Grafik, e-kitap, sunu, video ve hikaye kitabı gibi çoklu ortam formatlarında içerik geliştirebilir.
3 Dijital araçları keşfederek en uygun aracı eğitimsel ihtiyaçlara göre seçebilir.
4 Çoklu Ortam Tasarım İlkeleri’ni kullanarak etkili ve anlaşılır materyaller üretebilir.
5 Web ve yapay zeka araçlarını etkin bir şekilde kullanarak yaratıcı ve özgün içerikler oluşturabilir.
6 Dijital içerikleri eğitim-öğretim süreçlerine uygun olarak uyarlayabilir ve değerlendirebilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders, öğrencilere dijital araçlar ve teknolojilerle eğitimde kullanılabilir içerikler tasarlama becerisi kazandırmayı amaçlar. Grafik, e-kitap, sunu, video ve dijital hikaye kitabı gibi tematik içerik üretimi yapılacak ve bu süreçte öğrenciler web ile yapay zeka araçlarını keşfedeceklerdir. Tasarımlar, Çoklu Ortam Tasarım İlkeleri’ne uygun olarak geliştirilecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Çoklu ortam tasarım ilkeleri
2 Bilişsel yük
3 İkili kodlama
4 Web araçları
5 Yapay zeka araçları
6 Grafik, e-kitap, sunu, video ve hikaye kitabı tasarımı
7 Grafik, e-kitap, sunu, video ve hikaye kitabı tasarımı
8 Grafik, e-kitap, sunu, video ve hikaye kitabı tasarımı
9 Grafik, e-kitap, sunu, video ve hikaye kitabı tasarımı
10 Grafik, e-kitap, sunu, video ve hikaye kitabı tasarımı
11 Grafik, e-kitap, sunu, video ve hikaye kitabı tasarımı
12 Grafik, e-kitap, sunu, video ve hikaye kitabı tasarımı
13 Grafik, e-kitap, sunu, video ve hikaye kitabı tasarımı
14 Grafik, e-kitap, sunu, video ve hikaye kitabı tasarımı

Multimedia Learning - Richard E. Mayer



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Proje Sunma 2 3 6
Proje Tasarımı /Yönetimi 10 7 70
Okuma 6 3 18
Toplam İş Yükü (saat) 136

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 1 1 1 4 4 2 1 1 3 2 2 3
[OC] 2 1 1 1 4 4 3 2 1 3 2 2 3
[OC] 3 1 1 1 5 4 2 2 1 3 1 2 2
[OC] 4 1 1 1 4 4 3 1 1 3 1 2 2
[OC] 5 1 1 1 4 4 2 2 1 3 1 2 3
[OC] 6 1 1 1 5 4 3 1 1 3 1 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek