GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EPO6015 ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans



Bu dersin sonunda öğrenciler; öğrenme kuramları ve öğretme yaklaşımlarının kuramsal yapısını irdeleyerek bu kuram ve yaklaşımlardan etkili bir biçimde yararlanabileceklerdir.


Dr. Öğr. Üyesi İbrahim KARAGÖL


1 Öğrenme ve öğretme süreçleri ile ilgili kavramların anlamını açıklar
2 Öğrenme kuramlarının ilkelerini kavrar
3 Öğrenme kuramları ile öğretme yaklaşımları arasındaki bağlantıları açıklar
4 Öğrenme kuramlarını hedef kitlenin ihtiyaçlarını belirlemede işe koşar
5 Duruma uygun öğretme yaklaşımlarını seçer

Birinci Öğretim



[Yok]


Temel Kavramlar: Davranış, Öğrenme ve Öğretme İşleve Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları Bitişikliğe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları Bilişe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları Nörofizyolojik Kuram Evrim Psikolojisi Öğretme Yaklaşımları Motivasyon


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin öğretim planını inceleme
2 Temel Kavramlar: Davranış, Öğrenme ve Öğretme
3 Thorndike Skinner Hull
4 Pavlov
5 Guthrie Estes
6 Gestalt Kuram
7 Tolman Bandura
8 Bilgiyi işleme kuramı
9 Ara sınav
10 Nörofizyolojik Kuram
11 Evrim Psikolojisi
12 Öğretme Yaklaşımları ve Modelleri
13 Öğretme Yaklaşımları ve Modelleri
14 Öğretme Yaklaşımları ve Modelleri
15 Akran Öğretimi
16 Final sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 5 70
1 5 5
14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 145

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek