Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EPO6015 | ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin sonunda öğrenciler; öğrenme kuramları ve öğretme yaklaşımlarının kuramsal yapısını irdeleyerek bu kuram ve yaklaşımlardan etkili bir biçimde yararlanabileceklerdir.
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim KARAGÖL
1 | Öğrenme ve öğretme süreçleri ile ilgili kavramların anlamını açıklar |
2 | Öğrenme kuramlarının ilkelerini kavrar |
3 | Öğrenme kuramları ile öğretme yaklaşımları arasındaki bağlantıları açıklar |
4 | Öğrenme kuramlarını hedef kitlenin ihtiyaçlarını belirlemede işe koşar |
5 | Duruma uygun öğretme yaklaşımlarını seçer |
Birinci Öğretim
[Yok]
Temel Kavramlar: Davranış, Öğrenme ve Öğretme İşleve Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları Bitişikliğe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları Bilişe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları Nörofizyolojik Kuram Evrim Psikolojisi Öğretme Yaklaşımları Motivasyon
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin öğretim planını inceleme | ||
2 | Temel Kavramlar: Davranış, Öğrenme ve Öğretme | ||
3 | Thorndike Skinner Hull | ||
4 | Pavlov | ||
5 | Guthrie Estes | ||
6 | Gestalt Kuram | ||
7 | Tolman Bandura | ||
8 | Bilgiyi işleme kuramı | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Nörofizyolojik Kuram | ||
11 | Evrim Psikolojisi | ||
12 | Öğretme Yaklaşımları ve Modelleri | ||
13 | Öğretme Yaklaşımları ve Modelleri | ||
14 | Öğretme Yaklaşımları ve Modelleri | ||
15 | Akran Öğretimi | ||
16 | Final sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
1 | 5 | 5 | |
14 | 5 | 70 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 145 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |