Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EPO6014 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE SORUNLAR VE GELİŞMELER | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Türk eğitim sisteminin sorunları ve bu alandaki gelişmelerin değerlendirilmesini amaçlamaktadır.
-
1 | Türk eğitim sisteminin sorunlarını ve bu sorun alanlarındaki gelişmeleri bilir. |
2 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin raporları/araştırmaları eleştirel olarak değerlendirir. |
3 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere yönelik olarak somut verilere dayalı yazılar yazar. |
4 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere yönelik araştırma problemleri ortaya belirler ve bunu bir araştırma önerisi olarak yazar. |
5 | Türk eğitim sisteminin sorunları ve bu sorun alanlarındaki gelişmeleri farklı ülkelerin eğitim sistemi sorunları ve gelişmeleri ile kıyaslar. |
Birinci Öğretim
-
-
Türk Eğitim Sisteminde Sorunlar ve Gelişmeler dersi, Türk eğitim sisteminin sorunlarının çeşitleri, yapıları, yaygınlıkları ve sorunlara ilişkin geliştirilen politikalar/önlemler üzerinde duran bir derstir. Ders Türk eğitim sistemi sorunlarına odaklanırken aynı zamanda uluslararası karşılaştırmaların da yapılacağı bir içeriğe sahiptir. Türk Eğitim Sisteminde Sorunlar ve Gelişmeler dersi öğrencinin ulusal ve uluslararası raporları, konuyla ilgili araştırma alan yazınının incelendiği, sorunlar ve gelişmeler üzerine deneme yazılarının yazıldığı öğrenci etkinliklerini içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türk eğitim sistemine genel bakış | ||
2 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin kişisel değerlendirmeler | ||
3 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin kişisel değerlendirmeler | ||
4 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin rapor/araştırma incelemeleri | ||
5 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin rapor/araştırma incelemeleri | ||
6 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları | ||
7 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları | ||
8 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları. | ||
9 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları. | ||
10 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları. | ||
11 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları. | ||
12 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları. | ||
13 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları. | ||
14 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları. |
etinsaya, Gökhan (2014). Büyüme, Kalite, Uluslararasılaşma: Türkiye Yükseköğretimi İçin Bir Yol Haritası (Gözden geçirilmiş 2. Baskı). https://yolharitasi.yok.gov.tr/docs/YolHaritasi.pdf adresinden 26.09.2014 tarihinde ulaşılmıştır. 2. YÖK (2014). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi ve Kurumsal Değerlendirme Raporu (17.03.2014). http://www.yok.gov.tr/web/guest/yok_degerlendirme adresinden 26.09.2014 tarihinde ulaşılmıştır. 3. YÖK (2014). Yükseköğretimde Kalite İçin (27.06.2014). http://www.yok.gov.tr/web/guest/yuksekogretimde-kalite-icin adresinden 26.09.2014 tarihinde ulaşılmıştır. 4. MEB (2013). 2012 Faaliyet Raporu. Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara. http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_07/31123903_meb_faaliyet_raporu_2012.pdf 5. MEB (2013). Özel Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı: 2013 – 2017. http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_10/25043741_zelyeteneklibireylerstratejiveuygulamaplan20132017.pdf adresinden 26.09.2014 tarihinde ulaşılmıştır. 6. Özcan, Mustafa (2013). Okulda Üniversite: Türkiye’de Öğretmen Eğitimini Yeniden Yapılandırmak İçin Bir Model Önerisi. Yayın No: TÜSİAD-T/2013-12/543, İstanbul. http://www.tusiad.org.tr/__rsc/shared/file/TUSIAD-Rapor-egitim-Aralik2013.pdf 7. Şirin, R. Selçuk ve Vatanartıran, Sinem (2014). PISA 2012 Değerlendirmesi: Türkiye İçin Veriye Dayalı Eğitim Reformu Önerileri. Yayın No: TÜSİAD-T/2014-02/549, İstanbul. http://www.tusiad.org.tr/__rsc/shared/file/TUSIAD-pisa-rapor-BASKI.pdf 8. TEDMEM RAPORLARI https://tedmem.org/yayinlar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 | 90 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |