Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EPO6011 | ETKİLEŞİMLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin temel amacı, öğretim ilke ve yöntemlerini uygulamalı bir şekilde öğretmek ve bu bilgileri etkili bir şekilde uygulama becerisi kazandırmaktır. Öğrenciler, etkileşimli öğretim yöntemlerini kullanarak, öğrenci merkezli bir öğrenme ortamı oluşturmayı, grup çalışmaları ve tartışmalar aracılığıyla öğrenme süreçlerini zenginleştirmeyi hedefleyeceklerdir. Ders boyunca, katılımcılar, farklı öğretim yöntemlerinin teorik temellerini anlayacak, uygulamalı etkinlikler ve mikro öğretim aracılığıyla bu yöntemleri deneyimleyecek, öğrenci katılımını artıran stratejiler geliştirecek, eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini güçlendirecek, öğrencilerin öğrenme süreçlerini destekleyen etkileşimli araç ve teknolojileri kullanma yetkinliğini kazanacaklardır.
Doç. Dr. Tuba ACAR ERDOL
1 | Öğretim yöntemleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
2 | Öğrenen merkezli öğrenme yaklaşımlarını kullanarak ders tasarımı yapar. |
3 | Dijital araçları öğretim yöntemleri ile bütünleştirerek ders tasarımı yapar. |
4 | Farklı öğrenme stillerini tanıyarak, öğretim stratejilerini çeşitlendirir. |
5 | Etkileşimli oyunlar ve simülasyonlar kullanarak öğretim tasarımı yapar. |
6 | Öğretimde öğrenci katılımını artıran stratejileri uygular. |
7 | Etkileşimli öğretim yöntemleriyle geliştirilen öğretim tasarımlarını değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Ön koşul ders bulunmamaktadır.
[Yok]
Tanışma etkinlikleri ve grup dinamiklerini geliştirecek buz kırıcı oyunlar. Öğretim Yöntemleri Etkileşimli Öğretim Yöntemleri Öğrenen Merkezli Öğrenmede Öğretim Yöntemleri Öğretim Yöntemlerini Dijital Araçlarla Bütünleştirme Öğrenme Stilleri ve Farklılıklar Etkileşimli Oyunlar ve Simülasyonlar Öğrenci Katılımını Artıran Stratejiler Etkileşimli Öğretim Yöntemleriyle Geliştirilmiş Öğretim Tasarımlarının Uygulanması Etkileşimli Öğretim Yöntemleriyle Geliştirilmiş Öğretim Tasarımlarının Uygulanması Etkileşimli Öğretim Yöntemleriyle Geliştirilmiş Öğretim Tasarımlarının Uygulanması Etkileşimli Öğretim Yöntemleriyle Geliştirilmiş Öğretim Tasarımlarının Uygulanması Etkileşimli Öğretim Yöntemleriyle Geliştirilmiş Öğretim Tasarımlarının Uygulanması
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Ders Hakkında Bilgilendirme | ||
2 | Tanışma etkinlikleri ve grup dinamiklerini geliştirecek buz kırıcı oyunlar. | ||
3 | Öğretim Yöntemleri | ||
4 | Etkileşimli Öğretim Yöntemleri | ||
5 | Öğrenen Merkezli Öğrenmede Öğretim Yöntemleri | ||
6 | Öğretim Yöntemlerini Dijital Araçlarla Bütünleştirme | ||
7 | Öğrenme Stilleri ve Farklılıklar | ||
8 | Etkileşimli Oyunlar ve Simülasyonlar | ||
9 | Öğrenci Katılımını Artıran Stratejiler | ||
10 | Etkileşimli Öğretim Yöntemleriyle Geliştirilmiş Öğretim Tasarımlarının Uygulanması | ||
11 | Etkileşimli Öğretim Yöntemleriyle Geliştirilmiş Öğretim Tasarımlarının Uygulanması | ||
12 | Etkileşimli Öğretim Yöntemleriyle Geliştirilmiş Öğretim Tasarımlarının Uygulanması | ||
13 | Etkileşimli Öğretim Yöntemleriyle Geliştirilmiş Öğretim Tasarımlarının Uygulanması | ||
14 | Etkileşimli Öğretim Yöntemleriyle Geliştirilmiş Öğretim Tasarımlarının Uygulanması | ||
15 | Dersin ve eğiticinin değerlendirilmesi |
Acar-Erdol, T. (2019). Etkileşimli öğretim ilke ve yöntemleriyle geliştirilmiş etkinlik örnekleriyle toplumsal cinsiyet eşitliği eğitimi. Eğiten Kitap. Özer, B.& Duran, V. (2021). Uzaktan Eğitimde Öğretim İlke ve Yöntemleri. Pegem Akademi Gibson, D., Aldrich, C., & Prensky, M. (Eds.). (2006). Games and simulations in online learning: research and development frameworks: research and development frameworks. IGI Global. Akçayır, M., Deveci Topal, A., Ağca, R. K., & Ocak, M.(2015). Öğretim tasarımı kuramlar modeller ve uygulamalar. Anı Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Bu ders için staj bulunmamaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Uygulama/Pratik | 6 | 4 | 24 |
Takım/Grup Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 21 |
Okuma | 15 | 1 | 15 |
1 | 20 | 20 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 149 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 1 | 3 | 5 | 1 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 |
[OC] 6 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 |
[OC] 7 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 |