Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EPO6008 | İLKÖĞRETİM VE ORTAOĞRETİM PROGRAMLARI | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, çeşitli ülkelerde ve Türkiye’de ilköğretim ve ortaöğretim programlarını incelemek ve yorumlamaktır. Ders kapsamında eğitim programları ile ilgili temel kavramlar, bazı ülkelerde ve Türkiye’de ilköğretim ve ortaöğretim programları ile Türkiye’de uygulanan programların karşılaştırılması, Türkiye’de geçmişten bugüne bazı program değişikliklerinin incelenmesi, ilköğretim ve ortaöğretim programlarının incelenmesi, programlara ilişkin öneriler konuları ele alınacaktır.
Doç. Dr. Tuba ACAR ERDOL
1 | İlköğretim programlarının genel tanıtımını yaparak bölümlerini açıklar. |
2 | Güncel ilköğretim programlarının boyutlarının tutarlılığını değerlendirir. |
3 | Güncel ortaöğretim programlarının boyutlarının tutarlılığını değerlendirir. |
4 | Eğitimde başarılı ülkelerin ilköğretim programlarını karşılaştırarak en iyi uygulamaları belirler. |
5 | Eğitimde başarılı ülkelerin ortaöğretim programlarını karşılaştırarak en iyi uygulamaları belirler. |
6 | Güncel ilköğretim ve ortaöğretim programlarının eksikliklerini tartışarak eleştirilerde bulunur. |
7 | Güncel ilköğretim ve ortaöğretim programlarının eksikliklerine yönelik öneriler sunar. |
Birinci Öğretim
Ön koşulu olan bir ders yoktur.
[Yok]
İlköğretim programlarının genel tanıtımı ve bölümleri hakkında bilgi verme Güncel İlköğretim programının hedeflerini ve içeriğini inceleme Güncel İlköğretim programının öğretme ve öğrenme ve değerlendirme boyutlarını inceleme Eğitimde başarılı ülkelerin ilköğretim programlarını inceleme Eğitimde başarılı ülkelerin ilköğretim programlarını inceleme Eğitimde başarılı ülkelerin ilköğretim programlarını inceleme Güncel İlköğretim programının eksikleri üzerine tartışma, eleştirebilme, öneriler sunma Ortaöğretim programlarının genel tanıtımı ve bölümleri hakkında bilgi verme Güncel Ortaöğretim programlarının hedeflerini ve içeriğini inceleme Güncel Ortaöğretim programlarının öğretme ve öğrenme ve değerlendirme boyutlarını Eğitimde başarılı ülkelerin ortaöğretim programlarını inceleme Eğitimde başarılı ülkelerin ortaöğretim programlarını inceleme Eğitimde başarılı ülkelerin ortaöğretim programlarını inceleme Güncel Ortaöğretim programının eksikleri üzerine tartışma, eleştirebilme, öneriler sunma
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, ders hakkında bilgi verme, sorumlulukların paylaşımı | ||
2 | İlköğretim programlarının genel tanıtımı ve bölümleri hakkında bilgi verme | ||
3 | Güncel İlköğretim programının hedeflerini ve içeriğini inceleme | ||
4 | Güncel İlköğretim programının öğretme ve öğrenme ve değerlendirme boyutlarını inceleme | ||
5 | Eğitimde başarılı ülkelerin ilköğretim programlarını inceleme | ||
6 | Eğitimde başarılı ülkelerin ilköğretim programlarını inceleme | ||
7 | Eğitimde başarılı ülkelerin ilköğretim programlarını inceleme | ||
8 | Güncel İlköğretim programının eksikleri üzerine tartışma, eleştirebilme, öneriler sunma | ||
9 | Ortaöğretim programlarının genel tanıtımı ve bölümleri hakkında bilgi verme | ||
10 | Güncel Ortaöğretim programlarının hedeflerini ve içeriğini inceleme | ||
11 | Güncel Ortaöğretim programlarının öğretme ve öğrenme ve değerlendirme boyutlarını | ||
12 | Eğitimde başarılı ülkelerin ortaöğretim programlarını inceleme | ||
13 | Eğitimde başarılı ülkelerin ortaöğretim programlarını inceleme | ||
14 | Eğitimde başarılı ülkelerin ortaöğretim programlarını inceleme | ||
15 | Güncel Ortaöğretim programının eksikleri üzerine tartışma, eleştirebilme, öneriler sunma |
Acar, T. (2011). Cumhuriyet Döneminde İlköğretim I Kademe Programlarının Özellikleri ve Dayandığı Eğitim Felsefeleri, (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi. Battal Karaduman (Ed.).(2023). Geçmişten günümüze ilkokul programları (1924-2018). Pegem Akademi Öztürk, C., Deveci, H., Yiğit, E. Ö., & Karaduman, H. (2021). Farklı ülkelerin sosyal bilgiler öğretim programları. Pegem Akademi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj uygulaması yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Rapor Sunma | 8 | 1 | 8 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 8 | 5 | 40 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
1 | 27 | 27 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 5 |
[OC] 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 |
[OC] 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 |
[OC] 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 |
[OC] 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 |
[OC] 6 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 |
[OC] 7 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 |