GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EPO6008 İLKÖĞRETİM VE ORTAOĞRETİM PROGRAMLARI Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, çeşitli ülkelerde ve Türkiye’de ilköğretim ve ortaöğretim programlarını incelemek ve yorumlamaktır. Ders kapsamında eğitim programları ile ilgili temel kavramlar, bazı ülkelerde ve Türkiye’de ilköğretim ve ortaöğretim programları ile Türkiye’de uygulanan programların karşılaştırılması, Türkiye’de geçmişten bugüne bazı program değişikliklerinin incelenmesi, ilköğretim ve ortaöğretim programlarının incelenmesi, programlara ilişkin öneriler konuları ele alınacaktır.


Doç. Dr. Tuba ACAR ERDOL


1 İlköğretim programlarının genel tanıtımını yaparak bölümlerini açıklar.
2 Güncel ilköğretim programlarının boyutlarının tutarlılığını değerlendirir.
3 Güncel ortaöğretim programlarının boyutlarının tutarlılığını değerlendirir.
4 Eğitimde başarılı ülkelerin ilköğretim programlarını karşılaştırarak en iyi uygulamaları belirler.
5 Eğitimde başarılı ülkelerin ortaöğretim programlarını karşılaştırarak en iyi uygulamaları belirler.
6 Güncel ilköğretim ve ortaöğretim programlarının eksikliklerini tartışarak eleştirilerde bulunur.
7 Güncel ilköğretim ve ortaöğretim programlarının eksikliklerine yönelik öneriler sunar.

Birinci Öğretim


Ön koşulu olan bir ders yoktur.


[Yok]


İlköğretim programlarının genel tanıtımı ve bölümleri hakkında bilgi verme Güncel İlköğretim programının hedeflerini ve içeriğini inceleme Güncel İlköğretim programının öğretme ve öğrenme ve değerlendirme boyutlarını inceleme Eğitimde başarılı ülkelerin ilköğretim programlarını inceleme Eğitimde başarılı ülkelerin ilköğretim programlarını inceleme Eğitimde başarılı ülkelerin ilköğretim programlarını inceleme Güncel İlköğretim programının eksikleri üzerine tartışma, eleştirebilme, öneriler sunma Ortaöğretim programlarının genel tanıtımı ve bölümleri hakkında bilgi verme Güncel Ortaöğretim programlarının hedeflerini ve içeriğini inceleme Güncel Ortaöğretim programlarının öğretme ve öğrenme ve değerlendirme boyutlarını Eğitimde başarılı ülkelerin ortaöğretim programlarını inceleme Eğitimde başarılı ülkelerin ortaöğretim programlarını inceleme Eğitimde başarılı ülkelerin ortaöğretim programlarını inceleme Güncel Ortaöğretim programının eksikleri üzerine tartışma, eleştirebilme, öneriler sunma


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, ders hakkında bilgi verme, sorumlulukların paylaşımı
2 İlköğretim programlarının genel tanıtımı ve bölümleri hakkında bilgi verme
3 Güncel İlköğretim programının hedeflerini ve içeriğini inceleme
4 Güncel İlköğretim programının öğretme ve öğrenme ve değerlendirme boyutlarını inceleme
5 Eğitimde başarılı ülkelerin ilköğretim programlarını inceleme
6 Eğitimde başarılı ülkelerin ilköğretim programlarını inceleme
7 Eğitimde başarılı ülkelerin ilköğretim programlarını inceleme
8 Güncel İlköğretim programının eksikleri üzerine tartışma, eleştirebilme, öneriler sunma
9 Ortaöğretim programlarının genel tanıtımı ve bölümleri hakkında bilgi verme
10 Güncel Ortaöğretim programlarının hedeflerini ve içeriğini inceleme
11 Güncel Ortaöğretim programlarının öğretme ve öğrenme ve değerlendirme boyutlarını
12 Eğitimde başarılı ülkelerin ortaöğretim programlarını inceleme
13 Eğitimde başarılı ülkelerin ortaöğretim programlarını inceleme
14 Eğitimde başarılı ülkelerin ortaöğretim programlarını inceleme
15 Güncel Ortaöğretim programının eksikleri üzerine tartışma, eleştirebilme, öneriler sunma

Acar, T. (2011). Cumhuriyet Döneminde İlköğretim I Kademe Programlarının Özellikleri ve Dayandığı Eğitim Felsefeleri, (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi. Battal Karaduman (Ed.).(2023). Geçmişten günümüze ilkokul programları (1924-2018). Pegem Akademi Öztürk, C., Deveci, H., Yiğit, E. Ö., & Karaduman, H. (2021). Farklı ülkelerin sosyal bilgiler öğretim programları. Pegem Akademi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Staj uygulaması yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 15 3 45
Rapor Sunma 8 1 8
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 8 5 40
Okuma 15 2 30
1 27 27
Toplam İş Yükü (saat) 150

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 3 2 2 3 5 2 2 2 3 2 5
[OC] 2 3 4 4 4 5 5 5 3 3 5 2 5
[OC] 3 2 4 4 4 5 5 5 3 3 5 2 5
[OC] 4 2 4 4 5 5 5 5 4 4 5 2 5
[OC] 5 2 4 4 5 5 5 5 3 4 5 2 5
[OC] 6 2 4 4 5 5 5 5 4 4 5 2 5
[OC] 7 2 4 4 5 5 5 5 4 4 5 2 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek