Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EPO6007 | ÇAĞDAŞ ÖĞRETİM KURAMLARI VE UYGULAMALARI | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin eski ve yeni ilke, kuram, kavram ve araştırma bulguları hakkında bilgilendirebilmek, bunları eğitimle ilişkilendirebilmelerini sağlamak ve bunları derste uygulayabilmelerini sağlamaktır.
Doç. Dr. Sanem TABAK
1 | Çağdaş öğrenme kuramlarını açıklayabilme |
2 | Öğrenme kuramları arasındaki farkları açıklayabilme |
3 | Eğitim alanındaki gelişmeleri izleyebilme |
4 | Çağdaş yöntem ve teknikleri kapsayan ders planı hazırlayabilme |
5 | Hazırladıkları ders planına uygun bir ders işleyebilme |
Birinci Öğretim
-
-
Öğrenme, tarihsel bakış açıları, koşullanma teorileri, sosyal bilişsel teori, bilişsel bilgi işlem teorisi, yapılandırmacı öğrenme, öğretim modelleri, gelişim ve öğrenme, motivasyon, öğrenme ve sinirbilim
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Derse ilişkin genel bilgilendirme, öğrenme nedir? kuram nedir? Tarihsel bakış açıları | ||
2 | Koşullanma teorileri, klasik koşullanma | ||
3 | Thorndike'ın geri besleme teorisi | ||
4 | Watson, Skinner, Edimsel Koşullanma | ||
5 | Sosyal bilişsel teori, model alma süreci | ||
6 | Bilişsel bilgi işlem teorisi | ||
7 | Gestalt teorisi | ||
8 | Tolman'ın bilişsel teorisi | ||
9 | Yapılandırmacı öğrenme, Vygotsky'nin sosyokültürel teorisi | ||
10 | Öğretim modelleri, tam öğrenme | ||
11 | Gelişim ve öğrenme, Piaget'in bilişsel gelişim teorisi | ||
12 | Öğrenme ve sinirbilim | ||
13 | Motivayon, içsel ve dışsal motivasyon, öz düzenleme | ||
14 | Piaget'in bilişsel gelişim teorisi |
1. Editör:Büyükalan Filiz S. (2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Pegema Yayıncılık 2. Editör: Oral B. (2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Pegema Yayıncılık. 3. Editör: Kaya Z. (2012). Öğrenme ve Öğretme-Kuramlar, Yaklaşımlar, Modeller. Pegema Yayıncılık. 4. Özden, Y. (2003). Öğrenme ve öğretme. Pegema Yayıncılık. 5. Gagne, R. (1985). The Conditions of Learning and Theory of Instruction Robert Gagné. New York, NY: Holt, Rinehart and Winston. 6. Saban, A. (2000). Öğrenme öğretme süreci. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 7. Schunk, D. H. (2009). Öğrenme teorileri. Çev.: Muzafer ġahin, Nobel Yayınları, Ankara. 8. Demirel, Ö. (1999). Öğretme sanatı. Ankara: Pegem Yayınları. 9. Duman, B. (2007). Neden beyin temelli öğrenme?.Ankara: Pegem Yayınları. 10. Gözütok, D. (2006). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ekinoks Eğitim Danışmanlık Hiz. ve Bas. Yay. Dağıtım.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 5 |
[OC] 2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |