GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EPO6006 ÖĞRETİM TASARIMI Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Mevcut eğitim-öğretim ortamını öğretim tasarımı ilkeleri açısından analiz ederek problemleri belirlemek. Belirlenen problemlere çözüm yolları ürütmek ve öğretim tasarımı kuramlarını kullanarak yeni modeller tasarlayabilmek.


Dr. Öğr. Üyesi Bülent KANDEMİR


1 Belirli bir modeli kullanarak öğretim tasarımı yapar.
2 Öğretim ortamı, öğrenci, içerik ve örgütü (organizasyon) analiz eder.
3 Öğretim kuramları ve stratejilerini açıklar.
4 Geliştirdiği öğretim tasarımını uygulamaya koyar.
5 Uygulanan öğretim tasarımını değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Öğretimsel tasarımda sistem anlayışı; öğretimsel tasarım ilkeleri; öğretimsel tasarım modelleri; öğretim süreci bileşenlerinin analizi; öğretim sürecinin tasarımı ve planlaması; öğrenme-öğretme araç, gereç ve materyalleri; öğretim materyali seçim süreci; öğretim sürecinde kullanılacak materyal ve etkinliklerin geliştirilmesi; öğretim ortamını düzenleme ve uygulama; öğretim süreci bileşenlerinin değerlendirilmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Öğretim Tasarımının Temel Kavramları Genel Bakış
2 Öğretim Tasarımı Kavramının Tarihçesi
3 Öğretim Tasarımı Kuramları
4 Öğretim Tasarımı Modelleri
5 Öğretim Tasarımı Çözümleme Basamağı
6 Tasarımlama Basamağı
7 Öğretim Tasarımı Geliştirme Basamağı
8 Öğretim Tasarımı Uygulama Basamağı
9 Ara Sınav
10 Öğretim Tasarımı Değerlendirme Basamağı
11 Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme, Öğrenen Özellikleri
12 Öğretim Tasarımı İş Analizi, Öğrenme Hedefleri
13 Öğretim Tasarımı Öğretimsel Stratejiler
14 Öğretim Tasarımı Modellerinin Karşılaştırılması - Dersin değerlendirilmesi
15 Final Sınavı

Morrison, G. R., Ross, S. M., Kemp, J. E., & Kalman, H. K. (2007). Designing effective instruction. (5th Ed). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc. Greer, M. (1994). ID Project Management: Tools and Techniques for Instructional Designers and Developers. Englewood Cliffs: NJ: Educational Technology Publications. Branch, R. M. (2016). Öğretim tasarımı: ADDIE yaklaşımı. (İ. Varank, Çev Ed.). Eğitim Yayınevi: Konya



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 15 3 45
Tartışma 15 1 15
Soru-Yanıt 15 1 15
Proje Hazırlama 1 15 15
Proje Sunma 1 1 1
Makale Kritik Etme 15 1 15
Bireysel Çalışma 15 2 30
Toplam İş Yükü (saat) 138

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 5 5 4 5 3
[OC] 2 4 5 4 5 4
[OC] 3 3 4 5 4 5
[OC] 4 5 4 3 5 4 3 5
[OC] 5 5 5 5 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek