Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EPO6006 | ÖĞRETİM TASARIMI | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Mevcut eğitim-öğretim ortamını öğretim tasarımı ilkeleri açısından analiz ederek problemleri belirlemek. Belirlenen problemlere çözüm yolları ürütmek ve öğretim tasarımı kuramlarını kullanarak yeni modeller tasarlayabilmek.
Dr. Öğr. Üyesi Bülent KANDEMİR
1 | Belirli bir modeli kullanarak öğretim tasarımı yapar. |
2 | Öğretim ortamı, öğrenci, içerik ve örgütü (organizasyon) analiz eder. |
3 | Öğretim kuramları ve stratejilerini açıklar. |
4 | Geliştirdiği öğretim tasarımını uygulamaya koyar. |
5 | Uygulanan öğretim tasarımını değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Öğretimsel tasarımda sistem anlayışı; öğretimsel tasarım ilkeleri; öğretimsel tasarım modelleri; öğretim süreci bileşenlerinin analizi; öğretim sürecinin tasarımı ve planlaması; öğrenme-öğretme araç, gereç ve materyalleri; öğretim materyali seçim süreci; öğretim sürecinde kullanılacak materyal ve etkinliklerin geliştirilmesi; öğretim ortamını düzenleme ve uygulama; öğretim süreci bileşenlerinin değerlendirilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Öğretim Tasarımının Temel Kavramları Genel Bakış | ||
2 | Öğretim Tasarımı Kavramının Tarihçesi | ||
3 | Öğretim Tasarımı Kuramları | ||
4 | Öğretim Tasarımı Modelleri | ||
5 | Öğretim Tasarımı Çözümleme Basamağı | ||
6 | Tasarımlama Basamağı | ||
7 | Öğretim Tasarımı Geliştirme Basamağı | ||
8 | Öğretim Tasarımı Uygulama Basamağı | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Öğretim Tasarımı Değerlendirme Basamağı | ||
11 | Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme, Öğrenen Özellikleri | ||
12 | Öğretim Tasarımı İş Analizi, Öğrenme Hedefleri | ||
13 | Öğretim Tasarımı Öğretimsel Stratejiler | ||
14 | Öğretim Tasarımı Modellerinin Karşılaştırılması - Dersin değerlendirilmesi | ||
15 | Final Sınavı |
Morrison, G. R., Ross, S. M., Kemp, J. E., & Kalman, H. K. (2007). Designing effective instruction. (5th Ed). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc. Greer, M. (1994). ID Project Management: Tools and Techniques for Instructional Designers and Developers. Englewood Cliffs: NJ: Educational Technology Publications. Branch, R. M. (2016). Öğretim tasarımı: ADDIE yaklaşımı. (İ. Varank, Çev Ed.). Eğitim Yayınevi: Konya
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Tartışma | 15 | 1 | 15 |
Soru-Yanıt | 15 | 1 | 15 |
Proje Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 15 | 1 | 15 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 138 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | ||||||
[OC] 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||||||
[OC] 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||
[OC] 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | |||||
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |