GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EPO6005 EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı nitel araştırma doğasını öğrenmek, nitel araştırma yapabilme becerisi kazanabilmeyi sağlamaktır.


Doç. Dr. Sanem TABAK


1 Nitel araştırmanın önemini açıklar.
2 Nitel araştırmanın temel felsefesini açıklar.
3 Nitel araştırmanın dayandığı varsayımları bilir.
4 Nitel araştırma desenlerini açıklar.
5 Nitel araştırmada amaç ve alt amaçları yazar.
6 Nitel araştırmada örnekleme tekniklerini bilir.
7 Nitel araştırmada veri toplama tekniklerini bilir.
8 Nitel araştırmada veri analizi tekniklerini bilir.
9 Nitel araştırmada sonuçların yazılma tekniklerini bilir.
10 Nitel araştırmanın raporlanması aşamalarını açıklar.

Birinci Öğretim


-


-


1) Bilimsel Araştırma Paradigmaları 2) Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneği İçindeki Yeri 3) Nitel Araştırma Desenleri 4) Nitel Araştırma Süreci 5) Nitel Araştırmada Örneklem 6) Nitel Araştırmada Veri Toplama Araçları- Görüşme 7) Nitel Araştırmada Veri Toplama Araçları- Gözlem 8) Nitel Araştırmada Veri Toplama Araçları- Doküman İncelemesi- 9) Nitel Araştırmalarda Veri Analizi 10) Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenlik 11) Durum (Örnek Olay) Çalışması 12) Nitel Araştırmada Sonuçların Yazılması 13) Nitel araştırmada tartışma 14) Türkiye'de nitel araştırma


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Bilimsel Araştırma Paradigmaları
2 Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneği İçindeki Yeri
3 Nitel Araştırma Desenleri
4 Nitel Araştırma Süreci
5 Nitel Araştırmada Örneklem
6 Veri Toplama Araçları- Görüşme
7 Veri Toplama Araçları- Gözlem
8 Veri Toplama Araçları- Doküman İncelemesi
9 Nitel Araştırmalarda Veri Analizi
10 Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenlik
11 Durum (Örnek Olay) Çalışması
12 Nitel Araştırmada Sonuçların Yazılması
13 Nitel araştırmada tartışma
14 Türkiye'de nitel araştırma

Berg, B. L., & Lune, H. (2011). Qualitative Research Methods for the Social Sciences (8th Edition). Boston, MA: Allyn & Bacon Creswell, J. W. (2013). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing among five approaches. Sage Publications: London: UK. Mann, C. & Stewart, F. (2002). Internet Communication and Qualitative Research. Sage Publication: London: UK Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10. baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 40 40
Final Sınavı 1 60 60
1 40 40
Toplam İş Yükü (saat) 140

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 1 1 2 3 3 4 2 2 2 1 1 2
[OC] 2 2 2 1 1 3 2 1 2 1 2 1 4
[OC] 3 2 2 1 3 3 1 2 2 1 3 1 2
[OC] 4 2 2 1 1 1 3 1 3 2 4 2 2
[OC] 5 1 3 1 2 2 1 1 2 2 1 1 1
[OC] 6 1 2 1 1 3 3 4 2 2 1 1 2
[OC] 7 1 2 1 2 1 3 2 2 2 1 2 2
[OC] 8 2 1 1 1 3 1 2 1 1 2 1 2
[OC] 9 2 1 2 1 2 1 1 2 2 1 2 2
[OC] 10 2 2 2 2 2 2 2 1 2 1 1 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek