Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EPO6004 | PROGRAM DEĞERLENDİRME ARAŞTIRMALARI | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, bir programa uygun yaklaşım ve modelde değerlendirme tasarısı hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamaktır. Bu kapsamda program değerlendirme modelleri ve yaklaşımları, program değerlendirme modeline karar verme, program değerlendirme çalışmasını planlama, programı değerlendirmek için gerekli verileri toplama, toplanan verilerin analiz etme, program değerlendirme araştırma raporu yazma süreçleri izlenecektir.
Doç. Dr. Tuba ACAR ERDOL
1 | Program geliştirme ve program değerlendirme ilişkisini açıklar. |
2 | Program değerlendirmenin gerekliliğini ve önemini tartışır. |
3 | Program değerlendirmenin tarihsel gelişimini açıklar. |
4 | Program değerlendirme sürecinin aşamalarını açıklar. |
5 | Program değerlendirme sürecinin paydaşlarını belirler. |
6 | Program değerlendirme türlerini değerlendirir. |
7 | Program değerlendirme yaklaşımlarını tartışır. |
8 | Program değerlendirme modellerini analiz eder. |
9 | Program değerlendirme tasarısı hazırlar. |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu bir ders yoktur.
[Yok]
Program Geliştirme ve Program Değerlendirme İlişkisi Program Değerlendirme: Gerekliliği ve Önemi Program Değerlendirmenin Tarihsel Gelişimi: Dünyada ve Türkiye’de Program Değerlendirme Süreci Program Değerlendirme Süreci Program Değerlendirme Sürecinin Paydaşları Program Değerlendirme Türleri Program Değerlendirme Türleri Program Değerlendirme Yaklaşım ve Modelleri Program Değerlendirme Yaklaşım ve Modelleri Program Değerlendirme Yaklaşım ve Modelleri Program Değerlendirme Yaklaşım ve Modelleri Program Değerlendirme Tasarısı Program Değerlendirme Tasarısı
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, ders hakkında bilgilendirme, sorumlulukların konuşulması | ||
2 | Program Geliştirme ve Program Değerlendirme İlişkisi | ||
3 | Program Değerlendirme: Gerekliliği ve Önemi | ||
4 | Program Değerlendirmenin Tarihsel Gelişimi: Dünyada ve Türkiye’de | ||
5 | Program Değerlendirme Süreci | ||
6 | Program Değerlendirme Süreci | ||
7 | Program Değerlendirme Sürecinin Paydaşları | ||
8 | Program Değerlendirme Türleri | ||
9 | Program Değerlendirme Türleri | ||
10 | Program Değerlendirme Yaklaşım ve Modelleri | ||
11 | Program Değerlendirme Yaklaşım ve Modelleri | ||
12 | Program Değerlendirme Yaklaşım ve Modelleri | ||
13 | Program Değerlendirme Yaklaşım ve Modelleri | ||
14 | Program Değerlendirme Tasarısı | ||
15 | Program Değerlendirme Tasarısı |
Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. R., & Worthen, B. R. (2019). Program Değerlendirme Alternatif Yaklaşımlar ve Uygulama Rehberi, M. K. Aydın & B. Bavlı (Çev. Ed.). Pegem Akademi. Güven, M.& Aslan, S. (2024). Çağdaş gelişmeler ışığında eğitimde program geliştirme ve değerlendirme (Ed.). Pegem Akademi. Oral, B.& Yazar, T. (2020). Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme (Ed.). Pegem Akademi. Owen, J. M. (2020). Program evaluation: Forms and approaches. Routledge. McCormick, R., & James, M. (2018). Curriculum evaluation in schools. Routledge. Klenowski, V. (2010). Curriculum evaluation: Approaches and methodologies. International Encyclopedia of Education [3rd edition], Volume 1, 335-341. Wolf, P., Evers, F., & Hill, A. (2006). Handbook for curriculum assessment. Ontario: University of Guelph. Bilasa, P. (2022). Soru Örnekleriyle Eğitimde Program Değerlendirme Modelleri, (Ed.).Pegem Akademi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Tartışma | 15 | 2 | 30 |
Rapor Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 153 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 5 |
[OC] 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 1 | 4 | 3 | 5 |
[OC] 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 5 |
[OC] 6 | 5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 |
[OC] 7 | 5 | 2 | 4 | 2 | 2 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 8 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 9 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 |