GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EPO6004 PROGRAM DEĞERLENDİRME ARAŞTIRMALARI Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, bir programa uygun yaklaşım ve modelde değerlendirme tasarısı hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamaktır. Bu kapsamda program değerlendirme modelleri ve yaklaşımları, program değerlendirme modeline karar verme, program değerlendirme çalışmasını planlama, programı değerlendirmek için gerekli verileri toplama, toplanan verilerin analiz etme, program değerlendirme araştırma raporu yazma süreçleri izlenecektir.


Doç. Dr. Tuba ACAR ERDOL


1 Program geliştirme ve program değerlendirme ilişkisini açıklar.
2 Program değerlendirmenin gerekliliğini ve önemini tartışır.
3 Program değerlendirmenin tarihsel gelişimini açıklar.
4 Program değerlendirme sürecinin aşamalarını açıklar.
5 Program değerlendirme sürecinin paydaşlarını belirler.
6 Program değerlendirme türlerini değerlendirir.
7 Program değerlendirme yaklaşımlarını tartışır.
8 Program değerlendirme modellerini analiz eder.
9 Program değerlendirme tasarısı hazırlar.

Birinci Öğretim


Bu dersin ön koşulu bir ders yoktur.


[Yok]


Program Geliştirme ve Program Değerlendirme İlişkisi Program Değerlendirme: Gerekliliği ve Önemi Program Değerlendirmenin Tarihsel Gelişimi: Dünyada ve Türkiye’de Program Değerlendirme Süreci Program Değerlendirme Süreci Program Değerlendirme Sürecinin Paydaşları Program Değerlendirme Türleri Program Değerlendirme Türleri Program Değerlendirme Yaklaşım ve Modelleri Program Değerlendirme Yaklaşım ve Modelleri Program Değerlendirme Yaklaşım ve Modelleri Program Değerlendirme Yaklaşım ve Modelleri Program Değerlendirme Tasarısı Program Değerlendirme Tasarısı


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, ders hakkında bilgilendirme, sorumlulukların konuşulması
2 Program Geliştirme ve Program Değerlendirme İlişkisi
3 Program Değerlendirme: Gerekliliği ve Önemi
4 Program Değerlendirmenin Tarihsel Gelişimi: Dünyada ve Türkiye’de
5 Program Değerlendirme Süreci
6 Program Değerlendirme Süreci
7 Program Değerlendirme Sürecinin Paydaşları
8 Program Değerlendirme Türleri
9 Program Değerlendirme Türleri
10 Program Değerlendirme Yaklaşım ve Modelleri
11 Program Değerlendirme Yaklaşım ve Modelleri
12 Program Değerlendirme Yaklaşım ve Modelleri
13 Program Değerlendirme Yaklaşım ve Modelleri
14 Program Değerlendirme Tasarısı
15 Program Değerlendirme Tasarısı

Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. R., & Worthen, B. R. (2019). Program Değerlendirme Alternatif Yaklaşımlar ve Uygulama Rehberi, M. K. Aydın & B. Bavlı (Çev. Ed.). Pegem Akademi. Güven, M.& Aslan, S. (2024). Çağdaş gelişmeler ışığında eğitimde program geliştirme ve değerlendirme (Ed.). Pegem Akademi. Oral, B.& Yazar, T. (2020). Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme (Ed.). Pegem Akademi. Owen, J. M. (2020). Program evaluation: Forms and approaches. Routledge. McCormick, R., & James, M. (2018). Curriculum evaluation in schools. Routledge. Klenowski, V. (2010). Curriculum evaluation: Approaches and methodologies. International Encyclopedia of Education [3rd edition], Volume 1, 335-341. Wolf, P., Evers, F., & Hill, A. (2006). Handbook for curriculum assessment. Ontario: University of Guelph. Bilasa, P. (2022). Soru Örnekleriyle Eğitimde Program Değerlendirme Modelleri, (Ed.).Pegem Akademi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 15 3 45
Tartışma 15 2 30
Rapor Hazırlama 2 25 50
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 153

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 5 3 3 3 5 2 4 2 4 2 5
[OC] 2 3 2 4 3 3 5 1 3 1 4 3 5
[OC] 3 2 3 3 2 3 5 2 3 1 2 2 5
[OC] 4 5 3 5 3 3 5 2 3 1 3 2 5
[OC] 5 5 2 3 2 3 5 2 3 1 2 3 5
[OC] 6 5 2 2 3 2 5 2 2 2 3 4 5
[OC] 7 5 2 4 2 2 5 3 3 2 4 4 5
[OC] 8 5 2 5 3 3 5 3 3 2 4 4 5
[OC] 9 3 2 3 3 3 5 2 2 2 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek