GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EPO6002 EĞİTİM PROGRAMLARI ARAŞTIRMALARI Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, eğitimde program geliştirme alanındaki araştırmaların incelenerek, öğrencilerin araştırma yaklaşımları, modeller ve uygulamalara ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirmektir. Ayrıca, öğrencilerin eğitim programı ve öğretim alanındaki sorun alanlarına ilişkin araştırma becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Tuba ACAR ERDOL


1 Eğitim programları ve öğretim alanındaki temel konuları listeler.
2 Eğitim programları ve öğretim alanındaki güncel araştırma konularını takip eder.
3 Eğitim programı araştırmalarını incelemeye yönelik ölçüt geliştirir.
4 Eğitim programları ve öğretim alanındaki güncel araştırmaları ölçütler doğrultusunda değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yüksek lisans eğitiminde dersin ön koşulu olan bir ders bulunmamaktadır.


Dersin amacı doğrultusunda katılımcıların eğitim araştırmalarında izlenen araştırma süreçlerini fark ederek, araştırma becerileri geliştirilerek, okumalar yapılacak ve tartışmalar yürütülecektir.


Bilimsel araştırmaların çerçevesi ve bölümleri Eğitim programları ve öğretim alanında temel ve güncel konular Araştırmaların incelenmesinde dikkate alınacak ölçütler Eğitim programları alanında üç araştırmanın inceleme ölçütleri doğrultusunda birlikte incelenmesi Eğitimde ihtiyaç analizi Eğitimde ihtiyaç analizine yönelik araştırmaların incelenmesi Öğretme tasarımı Öğretme tasarımlarına yönelik araştırmaların incelenmesi Öğrenme teorileri Öğrenme teorilerine yönelik araştırmaların incelenmesi Program tasarımında disiplinlerarası yaklaşımlar Disiplinlerarası yaklaşımların kullanıldığı araştırmalar Öğretim programı ve ders kitabı ilişkisi Ders kitabı araştırmaları incelemeleri Eğitim programları araştırmalarında güncel sorunlar Eğitim programları araştırmalarında güncel sorunlara yönelik incelemeler


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, ders tanıtımı, rol ve sorumluluklar
2 Bilimsel araştırmaların çerçevesi ve bölümleri Eğitim programları ve öğretim alanında temel ve güncel konular Araştırmaların incelenmesinde dikkate alınacak ölçütler
3 Eğitim programları alanında üç araştırmanın inceleme ölçütleri doğrultusunda birlikte incelenmesi
4 Eğitimde ihtiyaç analizi
5 Eğitimde ihtiyaç analizine yönelik araştırmaların incelenmesi
6 Öğretme tasarımı
7 Öğretme tasarımlarına yönelik araştırmaların incelenmesi
8 Öğrenme teorileri
9 Öğrenme teorilerine yönelik araştırmaların incelenmesi
10 Program tasarımında disiplinlerarası yaklaşımlar
11 Disiplinlerarası yaklaşımların kullanıldığı araştırmalar
12 Öğretim programı ve ders kitabı ilişkisi
13 Ders kitabı araştırmaları incelemeleri
14 Eğitim programları araştırmalarında güncel sorunlar
15 Eğitim programları araştırmalarında güncel sorunlara yönelik incelemeler Dersin değerlendirilmesi

Demirel, Ö. (2022). Eğitimde Program Geliştirme. Pegem Yayıncılık. Wiggins, G., & McTighe, J. (2011). The understanding by design guide to creating high-quality units. ASCD. Flinders, D. J., & Thornton, S. J. (Eds.). (2021). The curriculum studies reader. Routledge. Diamond, R. M. (2008). Designing and assessing courses and curricula: A practical guide. John Wiley & Sons. Fer, S. (2020). Öğretim tasarımı. Anı Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Staj uygulaması yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 15 3 45
Tartışma 15 1 15
Makale Kritik Etme 12 2 30
Okuma 15 2 37
1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 152

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 3 3 2 2 3 5 3 3 5 3 5
[OC] 2 3 3 2 3 3 3 5 4 3 3 3 5
[OC] 3 2 2 5 4 3 5 5 3 1 5 3 4
[OC] 4 2 3 5 5 4 5 5 5 3 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek