Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EPO6002 | EĞİTİM PROGRAMLARI ARAŞTIRMALARI | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, eğitimde program geliştirme alanındaki araştırmaların incelenerek, öğrencilerin araştırma yaklaşımları, modeller ve uygulamalara ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirmektir. Ayrıca, öğrencilerin eğitim programı ve öğretim alanındaki sorun alanlarına ilişkin araştırma becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Tuba ACAR ERDOL
1 | Eğitim programları ve öğretim alanındaki temel konuları listeler. |
2 | Eğitim programları ve öğretim alanındaki güncel araştırma konularını takip eder. |
3 | Eğitim programı araştırmalarını incelemeye yönelik ölçüt geliştirir. |
4 | Eğitim programları ve öğretim alanındaki güncel araştırmaları ölçütler doğrultusunda değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yüksek lisans eğitiminde dersin ön koşulu olan bir ders bulunmamaktadır.
Dersin amacı doğrultusunda katılımcıların eğitim araştırmalarında izlenen araştırma süreçlerini fark ederek, araştırma becerileri geliştirilerek, okumalar yapılacak ve tartışmalar yürütülecektir.
Bilimsel araştırmaların çerçevesi ve bölümleri Eğitim programları ve öğretim alanında temel ve güncel konular Araştırmaların incelenmesinde dikkate alınacak ölçütler Eğitim programları alanında üç araştırmanın inceleme ölçütleri doğrultusunda birlikte incelenmesi Eğitimde ihtiyaç analizi Eğitimde ihtiyaç analizine yönelik araştırmaların incelenmesi Öğretme tasarımı Öğretme tasarımlarına yönelik araştırmaların incelenmesi Öğrenme teorileri Öğrenme teorilerine yönelik araştırmaların incelenmesi Program tasarımında disiplinlerarası yaklaşımlar Disiplinlerarası yaklaşımların kullanıldığı araştırmalar Öğretim programı ve ders kitabı ilişkisi Ders kitabı araştırmaları incelemeleri Eğitim programları araştırmalarında güncel sorunlar Eğitim programları araştırmalarında güncel sorunlara yönelik incelemeler
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, ders tanıtımı, rol ve sorumluluklar | ||
2 | Bilimsel araştırmaların çerçevesi ve bölümleri Eğitim programları ve öğretim alanında temel ve güncel konular Araştırmaların incelenmesinde dikkate alınacak ölçütler | ||
3 | Eğitim programları alanında üç araştırmanın inceleme ölçütleri doğrultusunda birlikte incelenmesi | ||
4 | Eğitimde ihtiyaç analizi | ||
5 | Eğitimde ihtiyaç analizine yönelik araştırmaların incelenmesi | ||
6 | Öğretme tasarımı | ||
7 | Öğretme tasarımlarına yönelik araştırmaların incelenmesi | ||
8 | Öğrenme teorileri | ||
9 | Öğrenme teorilerine yönelik araştırmaların incelenmesi | ||
10 | Program tasarımında disiplinlerarası yaklaşımlar | ||
11 | Disiplinlerarası yaklaşımların kullanıldığı araştırmalar | ||
12 | Öğretim programı ve ders kitabı ilişkisi | ||
13 | Ders kitabı araştırmaları incelemeleri | ||
14 | Eğitim programları araştırmalarında güncel sorunlar | ||
15 | Eğitim programları araştırmalarında güncel sorunlara yönelik incelemeler Dersin değerlendirilmesi |
Demirel, Ö. (2022). Eğitimde Program Geliştirme. Pegem Yayıncılık. Wiggins, G., & McTighe, J. (2011). The understanding by design guide to creating high-quality units. ASCD. Flinders, D. J., & Thornton, S. J. (Eds.). (2021). The curriculum studies reader. Routledge. Diamond, R. M. (2008). Designing and assessing courses and curricula: A practical guide. John Wiley & Sons. Fer, S. (2020). Öğretim tasarımı. Anı Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj uygulaması yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Tartışma | 15 | 1 | 15 |
Makale Kritik Etme | 12 | 2 | 30 |
Okuma | 15 | 2 | 37 |
1 | 25 | 25 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 152 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 |
[OC] 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 |
[OC] 3 | 2 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 3 | 4 |
[OC] 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |