GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EPO6000B EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans



Bu ders ile bilim uzmanı adaylarının eğitim araştırmalarının temelleri, türleri, desenlenmesi ve uygulanmasına ilişkin temel becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi İbrahim KARAGÖL


1 Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.
2 Bilim etiğinde temel ilkeler ve akademik etiğe yönelik açıklamalarda bulunur.
3 Araştırma alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip edebilir
4 Araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri bilir
5 Bilimsel araştırma basamaklarına uygun bir şekilde araştırma önerisi hazırlayabilir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Alanyazın tarama Araştırma türleri Araştırma deseni oluşturma Araştırma önerisi hazırlama Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Nitel-Nicel Araştırmalar) Araştırma Etiği Kavramı ve Temel İlkeleri Bilim etiğinde temel ilkeler Akademik etik


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş: Ders Tanıtımı, Beklentiler, Kaynaklar, Ödevler
2 Araştırma Paradigmaları
3 Nitel ve nicel araştırma yöntemleri felsefi kökler, yaklaşım ve özellikler
4 Alanyazın taraması
5 Araştırma Süreci ve Araştırma Probleminin Belirlenmesi
6 Araştırmanın amacı, önemi, sayıltı ve sınırlılıklarının belirlenmesi
7 Nitel ve nicel araştırma yöntemleri – İlgili örnek araştırmalar
8 Araştırma desenleri (Betimsel ve Korelasyonel)
9 Ara sınav
10 Araştırmada geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık ve etik - ilgili örnek araştırmalar (Nitel ve nicel yöntem)
11 Deneysel araştırmalar
12 Karma yöntem araştırmaları
13 Örnekleme Yöntemleri
14 Veri Toplama Stratejileri
15 Yayın Etiği
16 Final sınavı

1. Tabak, H., Aksu-Dünya, B. ve Şahin, F. . (2022). Eğitimde Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi: Ankara. 2. Tabak, S. (2020). Araştırma Metodolojisinin belirlenmesinin/yönteminin belirlenmesi. Ed. Ebru Oğuz. Eğitimde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Eğiten Kitap. 3. Sönmez, V. Ve Alacapınar F. G. (2016). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 4. Fraenkel, J., Wallen, N., & Hyun, H. (2018). How to design and evaluate research in education (10th) ed.). McGraw-Hill. 5. Creswell, J.W. (2012). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research, 4th ed.; Pearson: Boston, MA, USA. 6. Alikılıç, İ. (2021). Pozitivizm ve Postpozitivizm. İnsanat Sanat Tasarım ve Mimarlık Araştırmaları Dergisi, 1(1), 39-62. 7. APA Yayım Kılavuzu. İstanbul: Kaknüs. 8. Gür, B. (2022). Sosyal bilimlerde akademik yazım kuralları ve formatı: APA stili. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/341578911_Sosyal_bilimlerde_akademik_yazim_formati_ve_kurallari_APA_stili 9. İbrahimoğlu, Z. (2011). Değişen paradigmalar dünyasından nitel ve nicel araştırmalara bakmak: felsefi yaklaşımlardaki dönüşümü anlamak. Cukurova University Faculty of Education Journal, 40(1). 10. İnaç, H., & Evcim, H. (2020). Yönetim Anlayışı ve Metodolojisi Açısından Karl R. Popper ve Viyana Çevresi. Türk Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 1(1), 01-11. 11. Çetin, B., İlhan, M., & Şahin, M. G. (2021). Eğitimde araştırma yöntemleri: Temel kavramlar, ilkeler ve süreçler. Ankara: Pegem Akademi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Örnek Vaka İncelemesi 5 5 25
Rapor Hazırlama 1 30 30
Rapor Sunma 1 10 10
Makale Kritik Etme 5 6 30
Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 14 1 14
1 1 1
14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 138

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek