Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EPO6000B | EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu ders ile bilim uzmanı adaylarının eğitim araştırmalarının temelleri, türleri, desenlenmesi ve uygulanmasına ilişkin temel becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim KARAGÖL
1 | Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. |
2 | Bilim etiğinde temel ilkeler ve akademik etiğe yönelik açıklamalarda bulunur. |
3 | Araştırma alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip edebilir |
4 | Araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri bilir |
5 | Bilimsel araştırma basamaklarına uygun bir şekilde araştırma önerisi hazırlayabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Alanyazın tarama Araştırma türleri Araştırma deseni oluşturma Araştırma önerisi hazırlama Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Nitel-Nicel Araştırmalar) Araştırma Etiği Kavramı ve Temel İlkeleri Bilim etiğinde temel ilkeler Akademik etik
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Ders Tanıtımı, Beklentiler, Kaynaklar, Ödevler | ||
2 | Araştırma Paradigmaları | ||
3 | Nitel ve nicel araştırma yöntemleri felsefi kökler, yaklaşım ve özellikler | ||
4 | Alanyazın taraması | ||
5 | Araştırma Süreci ve Araştırma Probleminin Belirlenmesi | ||
6 | Araştırmanın amacı, önemi, sayıltı ve sınırlılıklarının belirlenmesi | ||
7 | Nitel ve nicel araştırma yöntemleri – İlgili örnek araştırmalar | ||
8 | Araştırma desenleri (Betimsel ve Korelasyonel) | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Araştırmada geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık ve etik - ilgili örnek araştırmalar (Nitel ve nicel yöntem) | ||
11 | Deneysel araştırmalar | ||
12 | Karma yöntem araştırmaları | ||
13 | Örnekleme Yöntemleri | ||
14 | Veri Toplama Stratejileri | ||
15 | Yayın Etiği | ||
16 | Final sınavı |
1. Tabak, H., Aksu-Dünya, B. ve Şahin, F. . (2022). Eğitimde Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi: Ankara. 2. Tabak, S. (2020). Araştırma Metodolojisinin belirlenmesinin/yönteminin belirlenmesi. Ed. Ebru Oğuz. Eğitimde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Eğiten Kitap. 3. Sönmez, V. Ve Alacapınar F. G. (2016). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 4. Fraenkel, J., Wallen, N., & Hyun, H. (2018). How to design and evaluate research in education (10th) ed.). McGraw-Hill. 5. Creswell, J.W. (2012). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research, 4th ed.; Pearson: Boston, MA, USA. 6. Alikılıç, İ. (2021). Pozitivizm ve Postpozitivizm. İnsanat Sanat Tasarım ve Mimarlık Araştırmaları Dergisi, 1(1), 39-62. 7. APA Yayım Kılavuzu. İstanbul: Kaknüs. 8. Gür, B. (2022). Sosyal bilimlerde akademik yazım kuralları ve formatı: APA stili. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/341578911_Sosyal_bilimlerde_akademik_yazim_formati_ve_kurallari_APA_stili 9. İbrahimoğlu, Z. (2011). Değişen paradigmalar dünyasından nitel ve nicel araştırmalara bakmak: felsefi yaklaşımlardaki dönüşümü anlamak. Cukurova University Faculty of Education Journal, 40(1). 10. İnaç, H., & Evcim, H. (2020). Yönetim Anlayışı ve Metodolojisi Açısından Karl R. Popper ve Viyana Çevresi. Türk Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 1(1), 01-11. 11. Çetin, B., İlhan, M., & Şahin, M. G. (2021). Eğitimde araştırma yöntemleri: Temel kavramlar, ilkeler ve süreçler. Ankara: Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 5 | 25 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 5 | 6 | 30 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
1 | 1 | 1 | |
14 | 1 | 14 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 138 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |