Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EPO6020 | EĞİTİMDE ÖLÇME TEKNİKLERİ | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları kuram ve uygulamalarla ilişkilendirmek, çeşitli ölçme kuramları ve uygulamalarının özelliklerinin ve ayırt edici yönlerinin farkında olmak.
1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir ve ilişkilendirir. |
2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kuramların ayırt edici özelliklerini bilir. |
3 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili karşılaşılan bir sorunun çözümünü temel ilke, kavram ve kuramlara dayalı olarak düşünür. |
Birinci Öğretim
-
-
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar; ölçek ve çeşitleri. Bir ölçme aracında istenen nitelikler; geçerlik ve türleri, güvenirlik ve türleri. Madde tepki kuramına giriş; genellenebilirlik kuramına giriş; değişen madde fonksiyonu ve yanlılık; test eşitleme; standart belirleme; test uyarlama.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaçlarının ve içeriğinin tanıtımı. Temel kavramlara ilişkin lisans düzeyindeki bilgilerin tartışılması | ||
2 | Ölçme ve değerlendirme, ölçek ve türleri, ölçek dönüştürme. | ||
3 | Güvenirlik: Hata, hata ve güvenirlik ilişkisi. Gerçek puan teorisi temelinde güvenirlik kavramı | ||
4 | Güvenirlik: Güvenirlik kestirme yöntemleri, standart hata ve kestirilmesi | ||
5 | Geçerlik: Anlamı, yorumlanması, güvenirlik ile olan ilişkisi | ||
6 | Geçerlik: Türleri ve geçerlik belirleme yöntemleri | ||
7 | Test ve madde istatistikleri ve test geliştirme | ||
8 | Madde tepki kuramına giriş | ||
9 | Genellenebilirlik kuramına giriş | ||
10 | Değişen madde fonksiyonu ve madde yanlılığı | ||
11 | Test eşitleme | ||
12 | Standart belirleme | ||
13 | Test uyarlama | ||
14 | Sınava hazırlık |
Murphy, K. R. & Davidshofer, C. O. (2000). Psychological testing and assessment. London: Allyn and Bacon Inc. Tekindal, S. (2017). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem 1-325. Karip, M. (Ed.) 2007; Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Tan, Ş. (2019). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Atılgan, H. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık Tatlı,Z. (2019). Ölçme Değerlendirme Web 2.0. Ankara: PegemA Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 110 | 110 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |