GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EPO6020 EĞİTİMDE ÖLÇME TEKNİKLERİ Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları kuram ve uygulamalarla ilişkilendirmek, çeşitli ölçme kuramları ve uygulamalarının özelliklerinin ve ayırt edici yönlerinin farkında olmak.



1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir ve ilişkilendirir.
2 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kuramların ayırt edici özelliklerini bilir.
3 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili karşılaşılan bir sorunun çözümünü temel ilke, kavram ve kuramlara dayalı olarak düşünür.

Birinci Öğretim


-


-


Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar; ölçek ve çeşitleri. Bir ölçme aracında istenen nitelikler; geçerlik ve türleri, güvenirlik ve türleri. Madde tepki kuramına giriş; genellenebilirlik kuramına giriş; değişen madde fonksiyonu ve yanlılık; test eşitleme; standart belirleme; test uyarlama.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin amaçlarının ve içeriğinin tanıtımı. Temel kavramlara ilişkin lisans düzeyindeki bilgilerin tartışılması
2 Ölçme ve değerlendirme, ölçek ve türleri, ölçek dönüştürme.
3 Güvenirlik: Hata, hata ve güvenirlik ilişkisi. Gerçek puan teorisi temelinde güvenirlik kavramı
4 Güvenirlik: Güvenirlik kestirme yöntemleri, standart hata ve kestirilmesi
5 Geçerlik: Anlamı, yorumlanması, güvenirlik ile olan ilişkisi
6 Geçerlik: Türleri ve geçerlik belirleme yöntemleri
7 Test ve madde istatistikleri ve test geliştirme
8 Madde tepki kuramına giriş
9 Genellenebilirlik kuramına giriş
10 Değişen madde fonksiyonu ve madde yanlılığı
11 Test eşitleme
12 Standart belirleme
13 Test uyarlama
14 Sınava hazırlık

Murphy, K. R. & Davidshofer, C. O. (2000). Psychological testing and assessment. London: Allyn and Bacon Inc. Tekindal, S. (2017). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem 1-325. Karip, M. (Ed.) 2007; Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Tan, Ş. (2019). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Atılgan, H. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık Tatlı,Z. (2019). Ölçme Değerlendirme Web 2.0. Ankara: PegemA Akademi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 40 40
Final Sınavı 1 110 110
Toplam İş Yükü (saat) 150

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 3 4 4 5 5 5 5 5 5 4 5 5
[OC] 2 2 2 4 3 4 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 3 4 4 4 5 5 5 3 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek