GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EPO6018 TÜRKİYE'DE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARININ İNCELENMESİ Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu derste, eğitimde etkili olan öğretmen özellikleri hakkında bilgi ve farkındalık sahibi olunması hedeflenmektedir.


-


1 Öğretmen yetiştirmenin tarihsel sürecini değerlendirebilir.
2 Türkiye’de ve Dünya’da öğretmen yetiştirme çalışmalarını değerlendirebilir.
3 Öğretmen yetiştirme alanındaki ulusal ve uluslararası literatürü izlemeyebilir.
4 Öğretmen yetiştirmedeki sorunları fark eder.
5 Gelecekteki öğretmen nitelikleri hakkında araştırma yapar.

Birinci Öğretim


-


-


Türkiye’de ve çeşitli ülkelerde öğretmen yetiştirme sistemlerinin gelişimi; öğrenci seçme sistemleri; eğitim programları; istihdam koşulları, hizmet içi eğitim durumları; öğretmen statüleri; bunlardan bazılarının derinlemesine incelenmesi. Etkili öğretmen nitelikleri; genel kültür bilgi ve becerileri, meslek bilgisi yeterlilikleri, özel alan bilgi ve becerileri. Ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan öğretmen eğitimi ve öğretmen yeterlikleri çalışmalarını inceleme. Öğretmen yetiştirme sorunlarının incelenmesi; bunlardan bazılarının derinlemesine irdelenmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Öğretmen yetiştirme temel kavramlar ve bir meslek olarak öğretmenlik
2 Öğretmen yetiştirme tarihi sürecini değerlendirme
3 Etkili Öğretmen nitelikleri
4 Türkiye'de Öğretmen Eğitimi Araştırmaları
5 Öğretmen yetiştiren kurumların programlarındaki gelişim
6 Öğretmen yetiştirme programlarının içeriği
7 Öğretmen yetiştirme programlarında meslek bilgisinin önemi
8 Öğretmenlerin seçimi ve mesleğe yerleştirme
9 Öğretmen yetiştiren yüksek öğretim kurumlarının gelişimi
10 Meslek öncesi öğretmen yetiştirme
11 Dünyada ve ülkemizde öğretmen nitelikleri
12 Gelecekte öngörülen öğretmen nitelikleri nelerdir
13 Dünyada öğretmen yetiştirme sistemleri
14 Dünyadaki ve ülkemizdeki öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılaştırma

Açıkgöz, Kamile Ün. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası. Bilen, Mürüvvet. Plandan Uygulamaya Öğretim. Anı Yayıncılık. Ankara. 2002 Bloom, Benjamin. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: D. A. Özçelik Ankara: MEB Yayınevi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 40 40
Final Sınavı 1 120 120
Toplam İş Yükü (saat) 160

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 2 3 2 3 3 4 3 4 5 5 5 5
[OC] 2 2 3 2 3 3 4 5 4 4 5 5 5
[OC] 3 3 4 4 4 4 4 5 3 4 4 4 5
[OC] 4 3 4 4 4 4 4 5 4 5 4 5 5
[OC] 5 3 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek