Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EPO6018 | TÜRKİYE'DE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARININ İNCELENMESİ | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu derste, eğitimde etkili olan öğretmen özellikleri hakkında bilgi ve farkındalık sahibi olunması hedeflenmektedir.
-
1 | Öğretmen yetiştirmenin tarihsel sürecini değerlendirebilir. |
2 | Türkiye’de ve Dünya’da öğretmen yetiştirme çalışmalarını değerlendirebilir. |
3 | Öğretmen yetiştirme alanındaki ulusal ve uluslararası literatürü izlemeyebilir. |
4 | Öğretmen yetiştirmedeki sorunları fark eder. |
5 | Gelecekteki öğretmen nitelikleri hakkında araştırma yapar. |
Birinci Öğretim
-
-
Türkiye’de ve çeşitli ülkelerde öğretmen yetiştirme sistemlerinin gelişimi; öğrenci seçme sistemleri; eğitim programları; istihdam koşulları, hizmet içi eğitim durumları; öğretmen statüleri; bunlardan bazılarının derinlemesine incelenmesi. Etkili öğretmen nitelikleri; genel kültür bilgi ve becerileri, meslek bilgisi yeterlilikleri, özel alan bilgi ve becerileri. Ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan öğretmen eğitimi ve öğretmen yeterlikleri çalışmalarını inceleme. Öğretmen yetiştirme sorunlarının incelenmesi; bunlardan bazılarının derinlemesine irdelenmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Öğretmen yetiştirme temel kavramlar ve bir meslek olarak öğretmenlik | ||
2 | Öğretmen yetiştirme tarihi sürecini değerlendirme | ||
3 | Etkili Öğretmen nitelikleri | ||
4 | Türkiye'de Öğretmen Eğitimi Araştırmaları | ||
5 | Öğretmen yetiştiren kurumların programlarındaki gelişim | ||
6 | Öğretmen yetiştirme programlarının içeriği | ||
7 | Öğretmen yetiştirme programlarında meslek bilgisinin önemi | ||
8 | Öğretmenlerin seçimi ve mesleğe yerleştirme | ||
9 | Öğretmen yetiştiren yüksek öğretim kurumlarının gelişimi | ||
10 | Meslek öncesi öğretmen yetiştirme | ||
11 | Dünyada ve ülkemizde öğretmen nitelikleri | ||
12 | Gelecekte öngörülen öğretmen nitelikleri nelerdir | ||
13 | Dünyada öğretmen yetiştirme sistemleri | ||
14 | Dünyadaki ve ülkemizdeki öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılaştırma |
Açıkgöz, Kamile Ün. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası. Bilen, Mürüvvet. Plandan Uygulamaya Öğretim. Anı Yayıncılık. Ankara. 2002 Bloom, Benjamin. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: D. A. Özçelik Ankara: MEB Yayınevi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
Toplam İş Yükü (saat) | 160 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |