Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EPO6012 | EĞİTİMSEL LİDERLİK | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Eğitim kurumlarında etkili liderlik yapabilecek bireyler yetiştirmeyi amaçlar. Bu ders sayesinde öğrenciler, eğitim sisteminin karmaşık yapısını anlayacak, liderlik becerilerini geliştirecek ve eğitim kurumlarında değişim ve gelişimi yönetebileceklerdir.
1 | Yönetim ve liderlik kavramının kapsamını tanımlayabilecektir. |
2 | Liderlik kuramlarını açıklayabilecektir. |
3 | Yeni liderlik kuramlarının eğitim örgütlerine yansımalarını tartışabilecektir. |
4 | Eğitim örgütlerinde liderliğin önemini değerlendirilebilecektir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Liderlik Kavramı Liderlikte Özellikler Kuramı Davranışsal Liderlik Kuramları Durumsal Liderlik Kuramları Çağdaş Liderlik Kuramları Çağdaş Liderlik Kuramları Liderlik Davranışları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Liderlik Kavramı | ||
2 | Liderlikte Özellikler Kuramı | ||
3 | Davranışsal Liderlik Kuramları | ||
4 | Durumsal Liderlik Kuramları | ||
5 | Çağdaş Liderlik Kuramları | ||
6 | Çağdaş Liderlik Kuramları | ||
7 | Liderlik Davranışları | ||
8 | Liderlik ve Güç İlişkisi | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Liderlik ve Motivasyon | ||
11 | Grup Dinamiği ve Liderlik | ||
12 | Liderlik Eğitimi | ||
13 | Liderlik Eğitimi | ||
14 | Eğitim Örgütlerinde Liderlik | ||
15 | Okul Yöneticilerinin Liderlik Rolleri | ||
16 | Final sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
1 | 5 | 5 | |
14 | 5 | 70 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 145 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |