GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EPO6010 YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARI Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans



Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini, programlarını ve politikalarını karşılaştırarak, öğrencilerin küresel bir perspektif kazanmalarını ve uluslararası eğitim alanında uzmanlaşmalarını hedeflemektedir.



1 Karşılaştırmalı eğitimin tanımını, kapsamını ve yöntemini açıklar.
2 Türkiye'de ve dünyada yükseköğretimin tarihsel gelişimini açıklar.
3 Farklı ülkelerdeki yükseköğretim sistemlerini ülkemizdeki sistemle karşılaştırır.
4 Dijital dönüşümün yeni nesil üniversite programlarına etkilerini açıklar.

Birinci Öğretim



[Yok]


Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Kapsamı ve Yöntemi, Türkiye'de ve Dünyada Yükseköğretimin Tarihsel Gelişimi, Yükseköğretim Program Tasarımı Yaklaşımları, Ulusal ve Uluslararası Yükseköğretim Yeterlilik Çerçeveleri, Yükseköğretim Programlarının Değerlendirilmesi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Kapsamı ve Yöntemi
2 Türkiye'de ve Dünyada Yükseköğretimin Tarihsel Gelişimi
3 Yükseköğretim Program Tasarımı Yaklaşımları
4 Ulusal ve Uluslararası Yükseköğretim Yeterlilik Çerçeveleri
5 Yükseköğretim Alanındaki Küresel Gelişmeler
6 Almanya Yükseköğretim Sistemi
7 İngiltere Yükseköğretim Sistemi
8 ABD Yükseköğretim Sistemi
9 Ara sınav
10 Japonya Yükseköğretim Sistemi
11 Çin Yükseköğretim Sistemi
12 Güney Kore Yükseköğretim Sistemi
13 İtalya Yükseköğretim Sistemi
14 Yükseköğretim Programlarının Değerlendirilmesi
15 Dijital Dönüşümün Yeni Nesil Üniversite Programlarına Etkileri
16 Final sınavı

Aypay, A. (2021). Yükseköğretimde 21. Yüzyıl Becerileri. Nobel Akademik Yayıncılık. Bok, D. (2022). Amerika'da Yükseköğretim (Higher Education in America). Küre Yayınları. Corbett, A. (2021). Üniversiteler ve Bilgi Avrupası: AB Yükseköğretim Politikasında Fikirler, Kurumlar ve Siyasal Girişimciliği 1955-2005. Küre Yayınları. Çelik, M. (2019). Osmanlı Medreseleri ve Avrupa Üniversiteleri (1450-1600). Küre Yayınları. Delbanco, A. (2020). Üniversite: Neydi, Ne Durumda ve Nasıl Olmalı (College: What It Was, Is, and Should Be). Küre Yayınları. Erdem, A. R. (2016). Üniversite anlayışındaki değişim: Birinci nesil üniversiteden dördüncü nesil üniversiteye. TYB Akademi Dil Edebiyat ve Sosyal Bilimler Dergisi, 6(16), 21–52.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 5 70
1 5 5
14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 145

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek