Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EPO6010 | YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARI | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini, programlarını ve politikalarını karşılaştırarak, öğrencilerin küresel bir perspektif kazanmalarını ve uluslararası eğitim alanında uzmanlaşmalarını hedeflemektedir.
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımını, kapsamını ve yöntemini açıklar. |
2 | Türkiye'de ve dünyada yükseköğretimin tarihsel gelişimini açıklar. |
3 | Farklı ülkelerdeki yükseköğretim sistemlerini ülkemizdeki sistemle karşılaştırır. |
4 | Dijital dönüşümün yeni nesil üniversite programlarına etkilerini açıklar. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Kapsamı ve Yöntemi, Türkiye'de ve Dünyada Yükseköğretimin Tarihsel Gelişimi, Yükseköğretim Program Tasarımı Yaklaşımları, Ulusal ve Uluslararası Yükseköğretim Yeterlilik Çerçeveleri, Yükseköğretim Programlarının Değerlendirilmesi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Kapsamı ve Yöntemi | ||
2 | Türkiye'de ve Dünyada Yükseköğretimin Tarihsel Gelişimi | ||
3 | Yükseköğretim Program Tasarımı Yaklaşımları | ||
4 | Ulusal ve Uluslararası Yükseköğretim Yeterlilik Çerçeveleri | ||
5 | Yükseköğretim Alanındaki Küresel Gelişmeler | ||
6 | Almanya Yükseköğretim Sistemi | ||
7 | İngiltere Yükseköğretim Sistemi | ||
8 | ABD Yükseköğretim Sistemi | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Japonya Yükseköğretim Sistemi | ||
11 | Çin Yükseköğretim Sistemi | ||
12 | Güney Kore Yükseköğretim Sistemi | ||
13 | İtalya Yükseköğretim Sistemi | ||
14 | Yükseköğretim Programlarının Değerlendirilmesi | ||
15 | Dijital Dönüşümün Yeni Nesil Üniversite Programlarına Etkileri | ||
16 | Final sınavı |
Aypay, A. (2021). Yükseköğretimde 21. Yüzyıl Becerileri. Nobel Akademik Yayıncılık. Bok, D. (2022). Amerika'da Yükseköğretim (Higher Education in America). Küre Yayınları. Corbett, A. (2021). Üniversiteler ve Bilgi Avrupası: AB Yükseköğretim Politikasında Fikirler, Kurumlar ve Siyasal Girişimciliği 1955-2005. Küre Yayınları. Çelik, M. (2019). Osmanlı Medreseleri ve Avrupa Üniversiteleri (1450-1600). Küre Yayınları. Delbanco, A. (2020). Üniversite: Neydi, Ne Durumda ve Nasıl Olmalı (College: What It Was, Is, and Should Be). Küre Yayınları. Erdem, A. R. (2016). Üniversite anlayışındaki değişim: Birinci nesil üniversiteden dördüncü nesil üniversiteye. TYB Akademi Dil Edebiyat ve Sosyal Bilimler Dergisi, 6(16), 21–52.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
1 | 5 | 5 | |
14 | 5 | 70 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 145 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |