Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖE6024 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ VE DAVRANIŞ PROBLEMLERİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde davranış problemlerinin anlaşılması ve etkili bir şekilde yönetilmesini sağlamaktır. Ders kapsamında, davranış problemlerinin temelleri, nedenleri, değerlendirmesi, yönetimi ve müdahalesi ele alınmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Didem Semerci
1 | Davranış problemlerini tanımlayıp sınıflandırabilmek, temel özelliklerini analiz edebilmek. |
2 | Davranış problemlerinin biyolojik, psikolojik ve çevresel nedenlerini değerlendirebilmek. |
3 | Gözlem, değerlendirme ölçekleri ve görüşmeler gibi farklı teknikleri kullanarak davranış problemlerini etkili bir şekilde değerlendirebilmek. |
4 | Olumlu pekiştirme, yok etme, zaman aşımı gibi stratejileri kullanarak davranış problemlerini etkili bir şekilde yönetebilmek. |
5 | Bireyselleştirilmiş eğitim planları, veli-öğretmen işbirliği ve davranış terapisi gibi yöntemleri kullanarak davranış problemlerine müdahale edebilmek. |
6 | Farklı kültürel geçmişlere sahip çocuklar için davranış problemlerinin değerlendirilmesi ve yönetilmesinde kültürel açıdan duyarlı yaklaşımları uygulayabilmek. |
7 | Davranış problemlerinin önlenmesi için stratejiler geliştirebilmek ve etik açıdan uygun müdahale yöntemleri seçebilmek. |
Birinci Öğretim
-
-
Davranış problemlerinin temelleri: Bu bölümde, davranış problemlerinin tanımı, sınıflandırılması ve özellikleri ele alınacaktır. Davranış problemlerinin nedenleri: Bu bölümde, davranış problemlerinin biyolojik, psikolojik ve çevresel nedenleri ele alınacaktır. Davranış problemlerinin değerlendirilmesi: Bu bölümde, davranış problemlerini değerlendirmek için kullanılan çeşitli teknikler ele alınacaktır. Davranış problemlerinin yönetimi: Bu bölümde, davranış problemlerini yönetmek için kullanılan çeşitli stratejiler ele alınacaktır. Davranış problemlerine müdahale etme: Bu bölümde, davranış problemlerine müdahale etmek için kullanılan çeşitli yöntemler ele alınacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı ve Hazırlıkları | ||
2 | Davranış problemlerinin temelleri ve nedenleri | ||
3 | Davranış problemlerinin değerlendirilmesi | ||
4 | Davranış problemlerinin yönetimi | ||
5 | Davranış problemlerine müdahale | ||
6 | Örnek vaka çalışması | ||
7 | Davranış yönetiminde kültürel olarak duyarlı yaklaşımlar | ||
8 | Davranış problemlerinin önlenmesi | ||
9 | Ara Sınavlar | ||
10 | Davranış yönetiminde etik konular | ||
11 | Davranış problemleri araştırması | ||
12 | Davranış problemleri araştırması | ||
13 | Davranış problemleri araştırması | ||
14 | Dersin özeti ve değerlendirmesi | ||
15 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 20 | 20 |
1 | 20 | 20 | |
1 | 20 | 20 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
[OC] 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 6 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 7 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 |