Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖE6023 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ POLİTİKASI VE UYGULAMASI | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere erken çocukluk eğitiminin politikalarını ve uygulamalarını anlamalarına yardımcı olmaktır. Ders, erken çocukluk eğitiminin tarihçesi, felsefesi, teorileri ve mevcut durumu hakkında kapsamlı bir bilgi sağlayacaktır. Ayrıca, öğrencilere erken çocukluk eğitiminin politikalarını geliştirme ve uygulama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba Kontaş Azaklı
1 | Erken çocukluk eğitiminin tarihçesini ve felsefesini açıklayabilir. |
2 | Erken çocukluk eğitimi politikalarının temel kavramlarını ve teorilerini anlayabilir. |
3 | Erken çocukluk eğitiminin mevcut durumunu değerlendirebilir. |
4 | Erken çocukluk eğitimi politikaları geliştirmek için eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini kullanabilir. |
Birinci Öğretim
-
-
Erken Çocukluk Eğitiminin Tarihçesi ve Felsefesi Erken Çocukluk Eğitimi Politikalarının Temel Kavramları ve Teorileri Erken Çocukluk Eğitiminin Mevcut Durumu Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları Geliştirme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı ve Hazırlıkları | ||
2 | Erken çocukluk eğitiminin tarihçesi | ||
3 | Erken çocukluk eğitiminin felsefesi | ||
4 | Erken çocukluk eğitiminin farklı yaklaşımları | ||
5 | Erken çocukluk eğitimi politikalarının temel kavramları | ||
6 | Erken çocukluk eğitimi politikalarının teorileri | ||
7 | Erken çocukluk eğitimi politikalarının etkililiği | ||
8 | Dünyada erken çocukluk eğitimi | ||
9 | Ara Sınavlar | ||
10 | Türkiye'de erken çocukluk eğitimi | ||
11 | Erken çocukluk eğitiminin önündeki zorluklar | ||
12 | Erken çocukluk eğitimi politikalarının geliştirilmesi süreci | ||
13 | Erken çocukluk eğitimi politikalarının değerlendirilmesi | ||
14 | Erken çocukluk eğitimi politikalarının savunulması | ||
15 | Ders özeti ve değerlendirme | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Early Childhood Education: Policy, Practice, and Research by Deborah A. Dickinson, Carolyn M. Callahan, ve Susan J. Rosegrant Early Childhood Education: An Introduction by Robert E. Slavin, Nancy A. Madden, ve Barbara K. Karweit The Handbook of Early Childhood Education Policy by Deborah A. Dickinson, Carolyn M. Callahan, ve Susan J. Rosegrant
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 30 | 30 |
1 | 30 | 30 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |