GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OÖE6023 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ POLİTİKASI VE UYGULAMASI Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere erken çocukluk eğitiminin politikalarını ve uygulamalarını anlamalarına yardımcı olmaktır. Ders, erken çocukluk eğitiminin tarihçesi, felsefesi, teorileri ve mevcut durumu hakkında kapsamlı bir bilgi sağlayacaktır. Ayrıca, öğrencilere erken çocukluk eğitiminin politikalarını geliştirme ve uygulama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Tuğba Kontaş Azaklı


1 Erken çocukluk eğitiminin tarihçesini ve felsefesini açıklayabilir.
2 Erken çocukluk eğitimi politikalarının temel kavramlarını ve teorilerini anlayabilir.
3 Erken çocukluk eğitiminin mevcut durumunu değerlendirebilir.
4 Erken çocukluk eğitimi politikaları geliştirmek için eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini kullanabilir.

Birinci Öğretim


-


-


Erken Çocukluk Eğitiminin Tarihçesi ve Felsefesi Erken Çocukluk Eğitimi Politikalarının Temel Kavramları ve Teorileri Erken Çocukluk Eğitiminin Mevcut Durumu Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları Geliştirme


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders Tanıtımı ve Hazırlıkları
2 Erken çocukluk eğitiminin tarihçesi
3 Erken çocukluk eğitiminin felsefesi
4 Erken çocukluk eğitiminin farklı yaklaşımları
5 Erken çocukluk eğitimi politikalarının temel kavramları
6 Erken çocukluk eğitimi politikalarının teorileri
7 Erken çocukluk eğitimi politikalarının etkililiği
8 Dünyada erken çocukluk eğitimi
9 Ara Sınavlar
10 Türkiye'de erken çocukluk eğitimi
11 Erken çocukluk eğitiminin önündeki zorluklar
12 Erken çocukluk eğitimi politikalarının geliştirilmesi süreci
13 Erken çocukluk eğitimi politikalarının değerlendirilmesi
14 Erken çocukluk eğitimi politikalarının savunulması
15 Ders özeti ve değerlendirme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları

Early Childhood Education: Policy, Practice, and Research by Deborah A. Dickinson, Carolyn M. Callahan, ve Susan J. Rosegrant Early Childhood Education: An Introduction by Robert E. Slavin, Nancy A. Madden, ve Barbara K. Karweit The Handbook of Early Childhood Education Policy by Deborah A. Dickinson, Carolyn M. Callahan, ve Susan J. Rosegrant



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 50 50
Proje Sunma 1 30 30
1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 140

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 4 5 5 5 4
[OC] 3 4 4 4 5 5 5 5
[OC] 4 5 5 5 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek