GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
RPD6058 PSİKOLOJİK ÖLÇME ARACI GELİŞTİRME Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans



Test uyarlama ve geliştirme süreçleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak.


Doç. Dr. Mustafa Alperen KURŞUNCU


1 Psikolojik ölçme araçlarını sınıflayabilir.
2 Testlerin psikometrik özelliklerini bilir.
3 Psikolojik test uyarlamanın aşamalarını bilir ve bir psikolojik test uyarlama sürecini planlayıp gerçekleştirebilir.
4 Psikolojik test geliştirmenin aşamalarını bilir ve psikolojik test geliştirme sürecini planlayıp gerçekleştirebilir.

Birinci Öğretim


-


-


Bu ders psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri içinde önemli bir yeri olan bireyi tanıma hizmetinde kullanılan testlerin geliştirilmesi, uyarlanması ve kullanılması halinde nitelikli test seçilmesi konusunda psikolojik danışmanlara bilgi ve beceri sağlamaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin içeriği, amaçları, öğrenciden beklentiler. - -
2 Testlerin amaç ve türleri; Psikolojik testler ve tarihsel gelişimi - -
3 Testlerin psikometrik özellikleri - -
4 Eğitimde ve psikolojide ölçme standartları ve etik - -
5 Yeteneğin ölçülmesi; Kişiliğin Ölçülmesi - -
6 İlgilerin ölçülmesi; tutumların ölçülmesi - -
7 Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması - -
8 Ara Sınav - -
9 Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması - -
10 Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması - -
11 Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması - -
12 Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması - -
13 Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması - -
14 Final Sınavı - -

Anastasi, a. (1997). Psychological testing (7th. Ed.). New jersey: Prentice-Hall Inc. Baykul, y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme: Klasik test teorisi ve uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları. Erkuş, A. (2003). Psikometri üzerine yazılar. Ankara: türk psikologlar derneği yayınları. Öner, N. (1997). Türkiye’de kullanılan psikolojik testler: bir başvuru kaynağı. (3. Basım). İstanbul: boğaziçi üniversitesi yayınları. Tezbaşaran, A. A. (1994). Tutum ölçeği geliştirme klavuzu. Ankara: Türk Psikoloji Derneği.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 90 90
Final Sınavı 1 60 60
Toplam İş Yükü (saat) 150

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 4 5 5 5 5
[OC] 2 4 4 3 5 5 3
[OC] 3 4 3 5 4 5 4
[OC] 4 5 4 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek