GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
RPD6048 BİLİŞSEL DAVRANIŞCI YAKLAŞIMLAR Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans



Bireylerde var olan ve çeşitli sorunlara sebep olan duygu, düşünce ve davranış örüntülerinin açığa çıkarılmasını sağlayacak bilişsel yeniden yapılandırma sürecinin bireylerin gelişim durumlarına uygun tekniklerle çözümlenmesi amaçlanmaktadır


Doç.Dr.Şenel ÇITAK


1 BDT’ nin bireylerde uygulanma durumuna ilişkin bilgi edinimi

Birinci Öğretim


.


.


ruh sağlığı uzmanlarına bilişsel davranışçı terapi ile ilgili kuramsal bir alt yapı sunabilmek


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 BDT modelinin tanıtımı ve ilk değerlendirme
2 Değerlendirmenin tamamlanması; olgu formülasyonu ve hedeflerin belirlenmesi
3 Olgu formülasyonunun düzenlenmesi ve geliştirilmesi. Psikoeğitim verilmesi
4 Çeşitli psikolojik sorunlara sebep olan çeşitli duyguları ve bu duygulara eşlik eden bedensel belirtileri tanıma
5 Duygu durum yönetimi ve gevşeme egzersizleri
6 Duygular ve düşünceler arasındaki ilişkiyi değerlendirme: Durum değerlendirmesi
7 Olumsuz düşünceler ve bilişsel çarpıtmaları fark etme
8 Ara sınav
9 Olumsuz ve fonksiyonel olmayan düşüncelerin sorgulanıp değerlendirilmesi
10 Sorunlara ilişkin problem çözme becerilerinin geliştirilmesi
11 Davranış deneyleri, problem çözme, maruz bırakma ve kazanılan becerilerin davranışa dönüştürülmesi
12 Davranış deneyleri, problem çözme, maruz bırakma ve kazanılan becerilerin davranışa dönüştürülmesi
13 Davranış deneyleri, problem çözme, maruz bırakma ve kazanılan becerilerin davranışa dönüştürülmesi: Durum değerlendirmesi
14 Final sınavı

Çocuklar ve Ergenlerle Bilişsel Terapi, Litera Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 90 90
Final Sınavı 1 60 60
Toplam İş Yükü (saat) 150

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek