Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RPD6045 | KRİZ DANIŞMANLIĞI | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Kriz danışmanlığı dersi, öğrencilerin kriz durumlarına ilişkin derinlemesine bir farkındalık geliştirmelerini, krizin doğası ve kuramlarını anlamalarını hedefler. Bu ders kapsamında; acil durum ve felaket kavramları, kriz durumlarının bilişsel, davranışsal ve nöro-biyolojik etkileri ele alınır. Öğrenciler, krizlerin kısa, orta ve uzun vadeli etkilerini analiz ederken, çok disiplinli çözüm geliştirme becerilerini kazanır. Ayrıca, kriz müdahalesi süreçlerine yönelik temel prensipler ve tekniklerle değerlendirme yapma yetkinliği edinmeleri amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Mustafa Alperen KURŞUNCU
1 | Kriz ve kriz danışmanlığına ilişkin kavramları ve kuramları bilir. |
2 | Kriz ve ilgili süreçleri farklı gelişim dönemleri kapsamında değerlendirir. |
3 | Kriz danışmanlığına ilişkin yöntemleri ve farklı kriz özelliklerine göre kriz yaşayan bireylere nasıl yaklaşılacağını bilir. |
Birinci Öğretim
-
-
Krizin doğası ve kuramları da kapsayacak biçimde kriz danışmanlığına ilişkin derinlemesine farkındalık geliştirme, krize müdahalede çok disiplinli çözüm geliştirme; acil durum ve felaket kavramları; krizin bilişsel-davranışçı ve nöro-biyolojik etkileri. Krizin kısa orta ve uzun vadeli etkileri ve müdahale süreçleri ile değerlendirme için gereken prensip ve teknikleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amaçları, Hedefleri ve İşlenişi Hakkında Bilgilendirme | - | - |
2 | Kriz ve İlgili Diğer Kavramlar (Yas, Travma, Afet vb.) Bağlamında Yaşam Olaylarında Önleme ve Müdahale Olarak Kriz Danışmanlığı | - | - |
3 | Kriz Kuramları | - | - |
4 | Gelişimsel ve Durumsal Süreçler ile Psikopatolojiler Bağlamında Kriz ve Krize Müdahale İlke ve Süreçleri (Çocukluk-Ergenlik-Beliren Yetişkinlik) | - | - |
5 | Gelişimsel ve Durumsal Süreçler ile Psikopatolojiler Bağlamında Kriz ve Krize Müdahale İlke ve Süreçleri (Yetişkinlik-Yaşlılık) | - | - |
6 | Eğitim Ortamlarında Kriz ve Krize Müdahale | - | - |
7 | Bedensel ve Ruhsal Hastalıklar Ve Kriz Danışmanlığı | - | - |
8 | Ara Sınav | - | - |
9 | Doğal ve/veya İnsan Eliyle Gerçekleştirilmiş Afetler ve Kriz Danışmanlığı | - | - |
10 | İhmal, İstismar, Taciz ve Tecavüz Yaşantıları ve Kriz Danışmanlığı | - | - |
11 | Kendine Zarar Verme Davranışları ve Kriz Danışmanlığı | - | - |
12 | Kriz ve Travma, Afet Vb. İlgili Kavramlar Bağlamında Dezavantajlı, Özel Gereksinimli Birey Ve Gruplarla Kriz Danışmanlığı | - | - |
13 | Kriz Danışmanlığında Mesleki Etik ve Yasal Süreçler | - | - |
14 | Final Sınavı |
Altunbaşak, İ. (2019) Bir Felsefi Danışmanlık Yöntemi Olarak Nermi Uygur'un Bunalımıyla Hesaplaşması. POSSEIBLE Düşünme Dergisi. Sayı 14, http://www.posseible.com/uploads/dergi/115.pdf Baker, Ö.E. & Doğan, T. (2014). Afetler, krizler, travmalar ve psikolojik yardım. Ankara: PDR Der.Yay. Baker, Ö.E.; Doğan ,T.(ed.) (2016) Kriz danışmanlığı, Ankara:PEGEMAkademi Çetinkaya, R. (2019). Psikolojik danışmanlıkta meslek etiği ve yasal konular.(4.baskı) Ankara:PEGEM Akademi Ekşi, H. (2017). Psikoterapi ve psikolojik danışmada maneviyat: Kuramlar ve uygulamalar. İstanbul: Kaknüs Psikoloji. Freeman, A. Ve Dattilio, F.M. (2017). Kriz durumlarında bilişsel davranışçı stratejiler. İstanbul: Litera Yay. Kolski, T. D. , Arthur E., Jr. Jongsma, and Rick A. Myer(2014). The Crisis Counseling and Traumatic Events Treatment Planner, with DSM-5 Updates, 2nd Edition John Wiley & Sons, Incorporated. (https://ebookcentral.proquest.com/lib/baskent-ebooks/reader.action?docID=...) Özden, A. ( 1993).Krize müdahalenin psikiyatrideki yeri. Kriz Dergisi 1(3): 158-165. http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/21/66/624.pdf
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 | 90 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 |