Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RPD6041 | PSİKOEĞİTİM PROGRAM UYGULAMALARI | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, grup psikoeğitimi kavramını, grup psikoeğitiminin diğer grup türleri arasındaki yerini ve özelliklerini bilmek; grup psikoeğitim programının hazırlanması, psikoeğitim gruplarının oluşturulması ve yürütülmesi süreçlerini kavramaktır.
Prof.Dr.Ömer KARAMAN
1 | Psikoeğitim program uygulamalarını bilir. |
Birinci Öğretim
.
.
Psikoeğitim kavramı; grup psikoeğitiminin diğer grup türleri arasındaki yeri; grup psikoeğitiminin özellikleri; grup psikoeğitim programının konusu, genel amacı ve hedef kitlesinin belirlenmesi; grup psikoeğitim programının gerekçesi ve öneminin belirtilmesi; grup psikoeğitim programında amaçların belirlenmesi; grup psikoeğitim programında içeriğin yapılandırılması; grup psikoeğitiminin evreleri; grup psikoeğitiminde oturum aşamaları; grup psikoeğitiminde kullanılabilecek bazı teknikler; grup üyelerinin belirlenmesi; grup psikoeğitiminde liderlik; grupta terapötik faktörler; grup psikoeğitiminde üyelerde bazı sorunlu davranışlar; grup psikoeğitimine ilişkin etik ve profesyonel konular.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | Grup psikoeğitiminin özelliklerini bilme | ||
3 | Grup psikoeğitim programının konusu, genel amacı ve hedef kitlesinin nasıl belirleneceğini kavrama | ||
4 | Grup psikoeğitim programının gerekçesi ve öneminin nasıl belirtileceğini kavrama | ||
5 | Grup psikoeğitim programında amaçların nasıl belirleneceğini bilme | ||
6 | Grup psikoeğitim programında içeriğin nasıl yapılandırılacağını kavrama | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Grup psikoeğitiminin evrelerini ve oturum aşamalarını bilme | ||
9 | Grup psikoeğitiminde bazı tekniklerin nasıl kullanılabileceğini bilme | ||
10 | Grup psikoeğitiminde nasıl liderlik yapılacağını kavrama | ||
11 | Gruptaki terapötik faktörlerin grup psikoeğitimindeki rolünü kavrama | ||
12 | Grup psikoeğitiminde üyelerdeki bazı sorunlu davranışlarla nasıl başa çıkılabileceğini bilme | ||
13 | Grup psikoeğitimine ilişkin etik ve profesyonel konuları kavrama | ||
14 | Final sınavı |
Brown, N. (2018). Psikoeğitsel gruplar (2.baskı). Ankara: Nobel
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 | 90 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 3 |