GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
RPD6039 ÇOCUKLARLA PSİKOLOJİK DANIŞMA Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı öğrencilerin çocukla psikolojik danışma becerilerini arttırmak ve çocuklarla çalışırken uygulayabilecekleri çeşitli yöntem ve teknikleri öğrenmeleridir.


Doç. Dr. Şule BAŞTEMUR


1 Çocukla psikolojik danışmada kullanabileceği tekniklerini danışanlarına uygular.
2 Çocukla psikolojik danışmadaki etik ilkeleri değerlendirir.
3 Çocukla psikolojik danışma kuramlarını vakalarında uygular.
4 Çocuklarla çalışırken karşılaşabileceği sorunlara karşı olası çözüm yolları geliştirebilir.

Birinci Öğretim


-


-


Ders kapsamında çeşitli psikolojik danışma kuramlarından çocuklarla psikolojik danışma yaparken nasıl yararlanılacağı, oyun terapisi teknikleri, özel problemlere sahip çocuklarla nasıl psikolojik danışma yapılacağı ve çocukla psikolojik danışmada etik ve yasal konular ele alınacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma ve ders izlencesinin açıklanması - -
2 Çocuklarda sağlıklı gelişim - -
3 Psikolojik danışma kuramları ve tekniklerinin çocuklara yygulanması: Gerçeklik terapisi - -
4 Psikolojik danışma kuramları ve tekniklerinin çocuklara uygulanması: Birey merkezli yaklaşım - -
5 Psikolojik danışma kuramları ve tekniklerinin çocuklara uygulanması: Gestalt terapi - -
6 Psikolojik danışma kuramları ve tekniklerinin çocuklara uygulanması: Rasyonel-duygusal terapi ve bilişsel davranışçı yaklaşım - -
7 Psikolojik danışma kuramları ve tekniklerinin çocuklara uygulanması: Davranışçı yaklaşım - -
8 Ara Sınav - -
9 Psikolojik danışma kuramları ve tekniklerinin çocuklara uygulanması: Transaksiyonel analiz yaklaşımı - -
10 Psikolojik danışma kuramları ve tekniklerinin çocuklara uygulanması: Psikodinamik danışma, oyun terapisi & kum oyunu terapisi - -
11 Çocuklarla grupla psikolojik danışma - -
12 Özel konularda çocukla psikolojik danışma (Ölüm, kayıp, yas, boşanma) - -
13 Özel konularda çocukla psikolojik danışma (İstismar, ihmal, ayrımcılık) - -
14 Final Sınavı - -

Dugger, S. M. ve Carlson, L. A. (2007). Critical Indicdents in Counseling Children. VA: ACA Publishing Green, E. J. (2016). Çocuk ve Ergenlerle Jungcu Oyun Terapisi El Kitabı. Ankara: Nobel Yaşam Kaduson, H.G. ve Schaefer, C. E. (2017). En popüler 101 Oyun terapisi Tekniği. Ankara: Nobel Yaşam Landreth, G. L. (2012). Play therapy: The art of the relationship. Routledge. Özabacı, N. Ş. (2019). Çocuk Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayınları. Thompson, C. L. ve Rudolph, L. B. (1992). Counseling Children. California: Brooks/Cole Publishing



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 90 90
Final Sınavı 1 60 60
Toplam İş Yükü (saat) 150

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 3 4 5 5 5
[OC] 2 4 4 5 4 5 5
[OC] 3 5 4 5 4 4 4
[OC] 4 3 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek