Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RPD6035 | GÜNCEL PSİKOLOJİK DANIŞMA YAKLAŞIMLARI | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarının felsefi ve kuramsal temellerini, kullandıkları ilke ve teknikleri kavramalarını sağlamaktır. Ayrıca ilgili kuramların hangi psikolojik sorunlarda daha etkili olduğunu, ilgili kuramlara göre vaka kavramsallaştırmayı ve kuramların birbirine göre yetersiz ve üstün yanlarını ayırt etmeyi başarmalarını sağlamaktır.
Doç. Dr. Şule BAŞTEMUR
1 | Güncel yaklaşımların gelişimi ve günümüzdeki durumunu bilir. |
2 | Güncel psikolojik danışma yaklaşımlarının kuramsal temellerini ve temel kavramlarını bilir. |
3 | Güncel yaklaşımlarda kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar. |
4 | Güncel yaklaşımların etkililiği ve eleştiri alan yönlerini bilir. |
Birinci Öğretim
-
-
Bu ders; güncel psikolojik danışma yaklaşımlarının başlangıcı ve tarihi, önemli güncel yaklaşımlar, güncel yaklaşımlarda kullanılan kavram, teknik ve yöntemler, çeşitli sorun alanlarında güncel yaklaşımların etkililiği, vaka sunumları ve kuramların değerlendirilmesi konularını içermektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Psikolojik danışma ve psikoterapi | - | - |
2 | Kısa süreli dinamik psikoterapi | - | - |
3 | Kısa süreli dinamik psikoterapi-2 | - | - |
4 | Duygu odaklı terapi | - | - |
5 | Duygu odaklı terapi-2 | - | - |
6 | Şema terapisi | - | - |
7 | Şema terapisi-2 | - | - |
8 | Ara Sınav | - | - |
9 | Yaratıcı sanat terapileri | - | - |
10 | Gelişimsel nörobiyoloji ve bağlanma | - | - |
11 | Gelişimsel nörobiyoloji ve bağlanma-2 | - | - |
12 | Kuramları ve yaklaşımları karşılaştırma | - | - |
13 | Kuramları ve yaklaşımları karşılaştırma | - | - |
14 | Final Sınavı | - | - |
Cozolino, L. (2010). The Neuroscience of Psychotherapy: Healing the Brain (Second Edition). NY: W. W. Norton & Company, Inc. Greenberg, L. S. (2011). Emotion Focused Therapy. Washington DC: American Psychological Association. Levenson, H. (2011). Süresi Sınırlı Dinamik Psikoterapi. İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Yayınları. Prochaska, J. O. & Norcross, J. C. (2010). Systems od Psychotherapy: A Transtheoretical Analysis. Belmont CA: Brooks/Cole Gengage Larning. Schore, A. N. (2012). Gelişimsel Nörobiyoloji ve Bağlanma Kuramı. İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Yayınları. Schore, A. N. (2012). Duygulanımın Düzenlenmesi ve Kendiliğin Onarımı. İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Yayınları. Young, J. E., Klosko, J. S. & Weishaar, M. E. (2009). Şema Terapi. İstanbul: Litera Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 | 90 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 |
[OC] 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |