Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RPD6054 | POZİTİF PSİKOLOJİ | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Öğrencilerin 20. yüzyılda ortaya çıkan pozitif psikoloji akımlarını tanımak ve bu akımların temel kavramlarını anlayarak bu modelleri psikolojik danışma çalışmalarında kullanabilir hale gelmelerini amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Mustafa Alperen KURŞUNCU
1 | Öğrenciler pozitif psikolojinin temel kavramlarını bilir. |
2 | Öğrenciler pozitif psikoloji kavramlarıyla bireyi değerlendirebilir. |
3 | Öğrenciler pozitif psikoloji yaklaşımını psikolojik danışma alanında kullanır. |
Birinci Öğretim
-
-
Pozitif psikolojinin temel kavramları; yaşam stili ve psikolojik iyi oluş; psikolojik sağlamlık, umut, okul doyumu, başarı; psikolojik danışmada pozitif psikoloji yaklaşımı; yaşam boyu pozitif gelişim.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, kural ve gerekleri. | - | - |
2 | Pozitif psikolojinin gelişimi | - | - |
3 | Pozitif psikolojinin temel ilkeleri | - | - |
4 | Psikolojik sağlamlık | - | - |
5 | Mutluluk, umut | - | - |
6 | Yaşam kalitesi, yaşam doyumu, subjektif iyi oluş | - | - |
7 | Akış deneyimi, denge modeli | - | - |
8 | Ara Sınav | - | - |
9 | Pozitif psikolojide bireyi değerlendirme | - | - |
10 | Pozitif psikolojide bireyi değerlendirme | - | - |
11 | Pozitif psikoloji ve rehberlik hizmetleri | - | - |
12 | Pozitif psikoloji ve rehberlik hizmetleri | - | - |
13 | Pozitif psikoloji ve psikolojik danışma | - | - |
14 | Final Sınavı | - | - |
Ergüner Tekinalp, B. Ve Işık Terzi, Ş. (2015). Eğitimde pozitif psikoloji Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi. Gilman, R., Huebner, E.S.,
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 | 90 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 |