Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RPD6051 | OKULLARDA RUH SAĞLIĞI | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, lisans öğrencilerinin ruh sağlığının tanımını anlamalarını ve okullarda ruh sağlığını etkileyen faktörleri öğrenmelerini sağlamak, aynı zamanda okullarda ruh sağlığı uygulamalarının planlanması, uygulanması ve iyileştirilmesi hakkında bilgi edinmektir.
Prof.Dr.Ömer KARAMAN
1 | Ruh sağlığı kavramını anlar. |
Birinci Öğretim
.
.
Ruh sağlığının tanımı ve ilgili kavramlar; okullarda ruh sağlığını etkileyen faktörler, okullarda ruh sağlığı ve insani eğitim; öğrencilerin gelişim dönemlerine göre okullarda ruh sağlığı; bilişsel ve duyuşsal öğrenme ve ruh sağlığı ilişkisi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ruh sağlığına giriş ve ders | ||
2 | Farklı teorilerden ruh sağlığı | ||
3 | Okullarda ruh sağlığı | ||
4 | Okullardaki güncel sorunlar | ||
5 | Okul temelli önleyici stratejiler -1 (Davranış sorunları) | ||
6 | Okul temelli önleyici stratejiler -2 (Davranış sorunları) | ||
7 | Okul temelli önleyici stratejiler -3 (Davranış sorunları) | ||
8 | İlkokul öğrencileri için koruyucu ruh sağlığı uygulamaları | ||
9 | Ortaokul öğrencileri için koruyucu ruh sağlığı uygulamaları müdahaleleri | ||
10 | Lise öğrencileri için koruyucu ruh sağlığı uygulamaları müdahaleleri | ||
11 | Okul çalışanlarının ruh sağlığı | ||
12 | Sınıf rehberliği uygulaması ve tartışması | ||
13 | Sınıf rehberliği uygulaması ve tartışması | ||
14 | Final sınavı |
Erasmus, C. (2019). The Mental Health and Wellbeing Handbook for Schools: Transforming Mental Health. UK: Jessica Kingsley Publishers
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 149 | 149 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 3 |