GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
DUM6044-23 DENİZCİLİKTE ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMLERİ Ders 1 1 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; denizcilikte karar verme süreçlerini etkileyen farklı kriterlerin ve değişkenlerin anlaşılması, bunların nasıl değerlendirileceği ve nasıl dikkate alınacağı konusunda bilgi sağlamak ve öğrencilere farklı çok kriterli karar verme tekniklerini sunarak, bu tekniklerin avantajları ve dezavantajları hakkında bir takım yeni fikirler ve bakış açıları kazandırmaktır.


Dr. Öğr Üyesi Çağatay Kandemir


1 Çok Kriterli Karar Verme Yöntemlerini anlamış olur
2 Denizcilikte Çok Kriterli Karar Verme Yöntemlerini uygular
3 Karar verme süreçlerinde analitik düşünür

Birinci Öğretim


Yok


Yok


"Denizcilikte Çok Kriterli Grup Karar Verme Yöntemleri" dersi, denizcilik sektöründe karar verme süreçlerini iyileştirmeyi amaçlar. Katılımcılara, çoklu faktörlerin değerlendirilmesi için çeşitli teknikleri öğretir. AHP, TOPSIS, PROMETHEE gibi yöntemleri kapsar ve grup karar verme dinamiklerini vurgular. Uygulamalı örnekler üzerinden öğrencilere pratik beceriler kazandırarak, denizciliğe dair problemlere çözüm üretme yeteneklerini geliştirir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Denizcilikte karar verme süreçlerinin önemi
2 Temel terimler ve kavramlar
3 Kriterlerin belirlenmesi ve tanımlanması
4 Ağırlıklandırma yöntemleri ve önemi
5 Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP)
6 Örneklerle AHP'nin uygulanması
7 TOPSIS (Teknik Optimal Seçim Metodu)
8 TOPSIS'in kullanımı
9 Ara sınav
10 PROMETHEE yöntemi ve aşamaları
11 PROMETHEE'nin uygulanması
12 VIKOR'un temelleri ve kullanımı
13 Bayes Teoremi
14 Denizcilikte karar verme yöntemlerinin uygulanması-I
15 Denizcilikte karar verme yöntemlerinin uygulanması-II
16 Final Sınavı

Lopez, L. M., Ishizaka, A., Alvarez-Carrillo, P. A., & Qin, J. (2023). Multi-Criteria Decision-Making Sorting Methods: Applications to Real-World Problems. Elsevier. Lee, P. T. W., & Yang, Z. (2018). Multi-criteria decision making in maritime studies and logistics. Berlin: Springer. DOI, 10, 978-3. Triantaphyllou, E., & Triantaphyllou, E. (2000). Multi-criteria decision making methods (pp. 5-21). Springer US.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
15 6 90
Toplam İş Yükü (saat) 180

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 2 4 4 3 5 4 4 4 4 4 5
[OC] 2 3 1 1 1 1 3 4 4 4 5 5 5
[OC] 3 4 1 3 3 2 4 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek