GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
DUM6026-20 DENİZCİLİKTE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Ders 1 2 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bilimsel araştırma sürecinin temel kavramlarını öğretmek, yazılım programları aracılığı ile temel istatistik analizleri ve yapısal eşitlik modellemeleri hakkında bilgiler vermek.



1 Bilgiye ulaşabilme ve derleme
2 Elde edilen bilgiyi analiz etme ve yorumlama
3 AMOS-Yapısal Eşitlik Modellemesi ile veri analizi

Birinci Öğretim



[Yok]


Bilimsel çalışmanın planlanması, uygulanması, istatistik analizler ile sonuçlarının ortaya konulması ve yorumlanması.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Bilimsel araştırma kavramları ve önemi
2 Araştırmaların sınıflandırılması
3 Araştırma konusunun belirlenmesi ve bilgi toplama
4 Araştırmanın hazırlık aşaması ve kaynak taraması
5 Yöntem, araştırma modeli
6 Nicel-Nitel Araştırma
7 Evren ve Örnekleme
8 Ara sınav
9 Veri toplama araçlarının hazırlanması ve süreci
10 Verilerin analize hazır hale getirilmesi
11 Veri analizi ve tanımlayıcı istatistikler
12 İlişki, etki analizleri ve yorumlanması
13 AMOS ile Yapısal Eşitlik Modellemesi
14 Model uyum istatistikleri ve değerlendirilmesi
15 Yapısal Eşitlik Modellemesinde veri analizi
16 Final Sınavı

Kalaycı Ş. 2010. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 5. Baskı, Asil Yayın Dağıtım Gürbüz S. 2019. AMOS ile Yapısal Eşitlik Modellemesi: Temel İlkeler ve Uygulamalı Analizler, 1. Baskı, Seçkin Yayıncılık Suchumacker R. E., Lomax R. G. 2010. Beginner’s Guide to Structural Equatıon Modeling, Third Edition, Routledge



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 10 5 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 4 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 5 35
Toplam İş Yükü (saat) 169

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 3 3 3 4 3 4 4 3 3 3 3 2
[OC] 2 3 3 3 4 3 3 4 3 3 2 2 2
[OC] 3 3 2 3 3 3 3 4 4 2 2 4 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek