Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAR5018 | TARİHİ METİNLER | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Farsça dilini temel gramer ve metin okuyacak düzeyde anlatmak ve öğretmek
Dr. Filiz AKÇAY
1 | Farsça alfabe, dil yapısı, konuşulduğu coğrafyalar ve İslam kültür mirası içindeki yeri öğrenilir |
2 | Farsça’nın grameri ana hatlarıyla kavranılır |
3 | Farsça cümle yapısı, fiil formları ve temel zamanlar öğrenilir |
4 | Farsça’da yöresel farklılıklara bağlı olarak ortaya çıkan lehçe ve diyalekt farkları kavranılır |
5 | Fars dili örnekler ve tahliller üzerinden kavranır |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Seçilen metinler üzerinden giriş düzeyinde gramerler verildikten sonra metin dinleme, okuma ve tercüme pratikleri yapmak
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Fars Dili alfabesinin tanıtılması | ||
2 | Zamir çekimleri | ||
3 | Farsça’da olmak anlamına gelen üç temel fiilin, hesten, şoden ve buden, çekimleri ve kullanım alanları | ||
4 | Farsçada geçmiş zaman, mazi, çekimi, kullanım şekli, basit ve mürekkep fiil yapıları | ||
5 | Farsça’da yer, mekan ve zaman zarfları | ||
6 | Farsça'da basit cümle kurulumu | ||
7 | Geniş zaman çekimi, düzenli ve düzensiz fiiller | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Emir Kipi | ||
10 | Örnek metin çevirisi | ||
11 | Örnek metin çevirisi | ||
12 | Örnek metin çevirisi | ||
13 | Örnek metin çevirisi | ||
14 | Örnek metin çevirisi | ||
15 | Örnek metin çevirisi | ||
16 | Final Sınavı |
Nimet Yıldırım, Farsça Dilbilgisi, Fenomen Yay, 2009.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 |
Okuma | 15 | 1 | 15 |
8 | 1 | 8 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 65 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |