Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İSL6015 | BOBİ FRS UYGULAMALARI | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı Türkiye'de 2018 yılından bu yana uygulanmakta olan Büyük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler İçin Finansal Raporlama Standartlarının modüllerini öğrenmektir.
Doç. Dr. Hakan YAZARKAN
1 | Muhasebe Standartlarının gelişimi |
2 | BOBİ FRS genel bakış |
3 | Kavramsal çerçeve |
4 | BOBİ FRS modülleri |
Birinci Öğretim
[Yok]
BOBİ FRS modülleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kavramsal çerçeve | ||
2 | Nakit akış tablosu Muhasebe Politikaları, Tahminler ve Yanlışlıklar | ||
3 | Raporlama döneminden sonraki olaylar Hasılat | ||
4 | Stoklar Tarımsal Faaliyetler | ||
5 | Maden kaynakları Finansal araçlar ve özkaynaklar | ||
6 | İştiraklerdeki yatırımlar Müşterek girişimlerdeki yatırımlar | ||
7 | Maddi duran varlıklar Yatırım amaçlı gayrimenkuller | ||
8 | Kiralamalar Devlet teşvikleri | ||
9 | Borçlanma maliyetleri Varlıklarda değer düşüklüğü | ||
10 | Karşılıklar Yabancı para çevirim işlemleri | ||
11 | İş birleşmeleri Konsolide finansal tablolar | ||
12 | Gelir üzerinden alınan vergiler Ara dönem finansal tablolar | ||
13 | Enflasyon ekonomilerinde finansal raporlama | ||
14 | İlk uygulama |
Başak Ataman ve Gürbüz Gökçen (2017), BOBİ FRS Uygulamaları, Beta Yayıncılık, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 5 | 3 | 15 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
4 | 3 | 12 | |
Toplam İş Yükü (saat) | 151 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |