Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İSL6012 | ÖRGÜT KURAMI | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Çağdaş yönetim yaklaşımları ve teorileri hakkında teorik ve uygulamaya yönelik bilgilerin verilmesi
Prof. Dr. Sema YİĞİT
1 | Modern yönetim tekniklerini işletme amaçlarıyla ilişkilendirebilir |
2 | Modern yönetim tekniklerinin işletme stratejileriyle ilişkisini değerlendirebilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yeni yönetim teknikleri ve yeni yönetim araçları, toplam kalite yönetimi, değer mühendisliği, kaizen, öğrenen organizasyonlar, kıyaslama
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Postmodernizm ve yönetim bilimine katkıları | ||
2 | Postmodern yönetim anlayışı ve modern yönetimden farklılıkları | ||
3 | Toplam kalite yönetimi ve yönetim teorisine katkıları | ||
4 | Toplam kalite yönetimi standartları | ||
5 | Dış kaynaklardan yararlanma | ||
6 | Süreç yönetimi ve değer mühendisliği | ||
7 | Kıyaslama | ||
8 | ARASINAV | ||
9 | Şebeke ve matriks organizasyonlar | ||
10 | Sanal organizasyonlar | ||
11 | Öğrenen organizasyonlar | ||
12 | Yığışım türü organizasyonlar | ||
13 | Yalın organizasyon | ||
14 | Stratejik işbirlikler | ||
15 | Genel tekrar çalışmaları | ||
16 | DÖNEM SONU SINAVI |
BEKİR PARLAK, Yönetim Bilimi ve Çağdaş Yönetim Teknikleri, beta yayınevi, 2013 Eren, Erol, Yönetim ve Organizasyon, Beta Basım Yayım, İstanbul, 2003. Şimşek, M.Şerif ve Çelik, Adnan, Çağdaş Yönetim ve Örgütsel Başarım, Eğitim Kitabevi, Ankara, 2008.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 15 | 3 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 151 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |