Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İSL6004 | ÇAĞDAŞ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Küreselleşmenin artık her alanda kendisini gösterdiği günümüzde işletmelerin rekabet gücünü geliştirebilmeleri için yeniliklere açık olmaları gerekmektedir. Bu dersle yönetici adaylarının ortaya çıkan yeni yönetim tekniklerini kavrayarak iş dünyasında daha etkili ve başarılı olmaları hedeflenmiştir.
Prof. Dr. Sema Yiğit
1 | Modern Yönetim tekniklerini kavrar |
2 | İşletmeleri daha geniş bir bakış açısıyla değerlendirebilir. |
3 | İşletmede daha iyi rekabet stratejileri geliştirebilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yaratıcı düşünme, stres yönetimi, zaman yönetimi, personel güçlendirme, outsourcing, kriz yönetimi, reengineering, kıyaslama, TKY, yalın organizasyon, sanal organizasyon, şebeke organizasyon
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Yaratıcılık Yönetimi | ||
2 | Stres Yönetimi | ||
3 | Zaman Yönetimi | ||
4 | Personel güçlendirme | ||
5 | Kariyer Yönetimi | ||
6 | Kümelenme | ||
7 | Dış Kaynaklardan Yararlanma | ||
8 | Kriz Yönetimi / Ara Sınav | ||
9 | Değişim Mühendisliği | ||
10 | Kıyaslama | ||
11 | Toplam Kalite Yönetimi | ||
12 | Müşteri İlişkileri Yönetimi | ||
13 | Öğrenen Organizasyon | ||
14 | Yalın Organizasyon | ||
15 | Sanal ve Şebeke Organizasyonlar | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Çağdaş Yönetim Yaklaşımları: İlkeler Kavramlar ve Yaklaşımlar - Editör Prof. Dr. İsmail Bakan
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 15 | 3 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
[OC] 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
[OC] 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |