GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İSL6035 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


MİY’nin etkin ilişkisel pazarlama açısından planlama, uygulama ve kontroldeki rolünün anlaşılması. Müşterinin hayat boyu değerinin hesaplanması ve MİY uygulamalarındaki kullanım alanlarının açıklanması. MİY’nin müşterileri elde etme, büyütme ve sadık hale getirmek açısından rolünün ortaya konması. Başarılı MİY uygulamalarında kritik başarı faktörlerinin tanımlanması. MİY uygulamalarında kullanılan mevcut ve gelişmekte olan teknolojilere ilişkin açıklamalar yapılması.


Doç. Dr. Derya ÖZTÜRK


1 Müşteri İlişkileri Yönetiminin bir pazarlama stratejisi olarak önemi kavranır.
2 Müşteri ilişkileri türleri ve stratejileri tanımlanır.
3 Veritabanına dayalı pazarlama uygulamaları incelenir.
4 Sadakat programları incelenir.
5 Güncel tüketici hedefleme yöntemleri tartışılır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


MİY kavramının strateji, organizasyon ve bilgi teknolojileri temel alınarak açıklanması. Ders MİY’nin pazarlama uygulamalarındaki rolünü ve pazarlama uygulamaları açısından önemini ortaya koymaktadır. Bunun yanında “müşteri ilişkileri yönetimi(MİY)”, “müşteri değeri”, “müşteri bağlılığı”, “analitik ve operasyonel CRM” gibi kavramlara ilişkin açıklamalar yapılmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Müşteri ilişkileri yönetimi(MİY)'ne giriş
2 Müşteri ilişkilerinin tanımlanması
3 MİY projelerinin planlaması ve uygulaması
4 Müşteri verilerinin oluşturulması, yönetilmesi ve kullanımı
5 Müşteri portföyünün yönetimi
6 MİY ve müşteri deneyimi
7 Müşterilere değer yaratılma süreci
8 Ara Sınav
9 Müşteri kazanma
10 Müşteri tutma ve geliştirme stratejileri
11 MİY performansında network yönetimi
12 Tedarikçi ve ortaklık ilişkilerinin yönetimi
13 Yatırımcı ve çalışan ilişkilerinin yönetimi
14 MİY bilgi teknolojileri
15 Satış birimi, pazarlama ve hizmetlerin otomasyonu
16 Final sınavı

Customer Relationship Management, Francis Buttle Müşteri İlişkileri Yönetimi, Yavuz Odabaşı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 10 4 40
Örnek Vaka İncelemesi 10 3 30
10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 154

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 4 2
[OC] 2 5
[OC] 3 3 4 4
[OC] 4 3
[OC] 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek