Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOS6021 | TÜRK SOSYOLOJİSİNDE GÜNCEL PROBLEMLER | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı; öğrencilere genel olarak sosyolojinin problemleri, Türk sosyolojisinin problemleri ve Türkiye’de sosyoloji eğitiminin problemleriyle ilgili eleştirel ve sentezci bir bakış açısı kazandırmak; günümüz Türkiye’sinde gözlenen güncel sosyolojik problemlerle ilgili tespitler ve çözüm önerileri getirebilmelerine yardımcı olmaktır.
Prof. Dr. Ayhan DEVER
1 | Genel olarak sosyolojinin problemlerini açıklar. |
2 | Türk sosyolojisinin problemlerini açıklar. |
3 | Türkiye’de sosyoloji eğitiminin problemlerini açıklar ve değerlendirir. |
4 | Günümüz Türkiye’sinde gözlenen sosyolojik problemlerle ilgili tespitler ve değerlendirmeler yapar. |
5 | Günümüz Türkiye’sinde gözlenen sosyolojik problemlerle ilgili çözüm önerileri geliştirir. |
Birinci Öğretim
-
-
Genel olarak sosyolojinin problemleri. Türk sosyolojisinin problemleri. Türkiye’de sosyoloji eğitiminin problemleri Günümüz Türkiye’sinin sosyal problemleri Günümüz Türkiye’sinin sosyal problemleriyle ilgili çözüm önerileri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı ve Hazırlıkları | ||
2 | Sosyolojinin Problemleri | ||
3 | Türk Sosyolojisinin Problemleri | ||
4 | Türkiye’de Sosyoloji Eğitiminin Problemleri | ||
5 | Türk Sosyolojisinde Metodolojik Gelişme | ||
6 | Türk Sosyolojisinde Ekolleşme | ||
7 | Türk Sosyolojisinde Değişme ve Küreselleşme | ||
8 | Türk Sosyolojisinde Milli Kimlik | ||
9 | Ara Sınavlar | ||
10 | Türk Sosyolojisinde Göç ve Toplumsal Problemler | ||
11 | Türk Sosyolojisinde Batılılaşma, Çağdaşlaşma ve Modernleşme | ||
12 | Türk Sosyolojisinde Merkez – Çevre Gerilimi | ||
13 | Türk Sosyolojisinde Tarih Yazımı | ||
14 | Türk Sosyolojisinde Toplumsal Bütünleşme | ||
15 | Türk Sosyolojisinde Sosyolojik Teoriler | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
75. Yılında Türkiye’de Sosyoloji, (Haz: İsmail Coşkun), İstanbul: Bağlam Yayınları. Sosyolojideki Son Gelişmeler ve Türkiye’deki Etkileri, (Yay. Haz: M. Tezcan, N. Çelebi), Ankara: UNESCO Türkiye Milli Komisyonu.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 11 | 3 | 33 |
Soru-Yanıt | 11 | 3 | 33 |
Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 11 | 3 | 33 |
Toplam İş Yükü (saat) | 147 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
[OC] 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
[OC] 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 |
[OC] 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
[OC] 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |