Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FDB6049 | DİN-TOPLUM İLİŞKİSİ: MODERN TÜRKİYE | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Osmanlı'nın son döneminden itibaren modern Türkiye'nin kuruluş aşamalarını tarihsel olaylar ışığında ele almak amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Ali AKDOĞAN
1 | Modern Türkiye'nin kuruluş sürecini bilir. |
2 | Din ve kültür ilişkilerini gelenekten moderne geçiş süreci içerisinde açıklar. |
3 | Modern Türk toplumununun dinamiklerini bilir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Osmanlı İmparatorluğu'nun yıkılışı, devrimler, Cumhuriyet Dönemi, din, devlet ve kültür ilişkileri ders içeriği olarak planlanmıştır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türk Uygarlığının Kaynakları | ||
2 | Osmanlı İmparatorluğunun Yıkılışı | ||
3 | Batının Etkisi | ||
4 | Osmanlı Reformu | ||
5 | Aydınlanma Dönemi | ||
6 | Cumhuriyet Dönemi | ||
7 | Atatürk Sonrası Cumhuriyet Dönemi | ||
8 | Ümmet ve Millet | ||
9 | Devlet ve Hükûmet | ||
10 | Din ve Kültür | ||
11 | Elit ve Sosyal Sınıf | ||
12 | Türk Dervrimi | ||
13 | Türk Devrimi II | ||
14 | Değerlendirme |
Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu, Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi, 1991
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 3 | 6 | 18 |
Takım/Grup Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Okuma | 9 | 4 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
[OC] 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 |