Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FDB6039 | ÇAĞDAŞ SOSYOLOJİ KURAMLARI | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Öğrencinin çağdaş sosyoloji kuramları ve kuramların temsilcilerinin görüşleri üzerine bilgi sahibi olması, bunları ortaya çıktıkları dönemlerin dinamiklerinin de farkında olarak anlaması, kuramların bakışlarını karşılaştırmalı olarak değerlendirebilecek yeterliliği kazanması ve toplumsal yaşamı bu projeksiyonu kullanarak analiz edebilmesi amaçlanmaktadır.
1 | Klasik sosyoloji ile çağdaş sosyoloji ayrımını yapar. |
2 | Sosyal düşüncenin çağdaş örneklerini öğrenir. |
3 | Türk toplum yapısını ve toplumsal meseleleri öğrenmiş olduğu sosyoloji teorileri çerçevesinde değerlendirir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bu derste çağdaş sosyolojik yaklaşımlar ve bu yaklaşımların temsilcileri ele alınmaktadır. Bahsi geçen kuramların birbiriyle ilişkilendirilmesi de dersin içerikleri arasındadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sosyolojinin Kısa Tarihi | ||
2 | İşlevselcilik | ||
3 | İşlevselcilik | ||
4 | Yapısalcılık | ||
5 | Yapısalcılık | ||
6 | Çatışma Kuramı | ||
7 | Post-Marksizm | ||
8 | Sembolik Etkileşimcilik | ||
9 | Etnometodoloji | ||
10 | Eleştirel Teori | ||
11 | Ağ Kuramı | ||
12 | Rasyonel Seçim Kuramı | ||
13 | Feminist Kuram | ||
14 | Genel Değerlendirme |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 3 | 6 | 18 |
Takım/Grup Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Okuma | 9 | 4 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
[OC] 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 |