GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FDB6032 İSLAM EĞİTİM KLASİKLERİ Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans



İslam medeniyetinin ilim ve eğitime verdiği önemin bir sonucu olarak klasik dönemde ortaya konulan eğitim eserlerinin tanıtılması ve günümüz eğitim anlayışı açısından değerlendirilmesi


Dr. Öğretim Üyesi İdris ERTÜRK


1 İslam kültür tarihi içerisinde ortaya konulan önemli eğitim eserlerini bilir.
2 İslam eğitim tarihi içerisinde ortaya konulan eğitim klasiklerinin günümüz eğitim anlayışı açısından mukayesesini yapar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İbn Sahnun ile başlayıp Osmanlının son dönemlerine kadar ortaya konulan eğitim klasikleri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 el-Âlim ve’l-müteallim, İmam-ı Azam Ebu Hanife (ö. 150/767)
2 Âdâbu’l-muallimînİbn Sahnûn (ö. 256)
3 er-Risâletu’l-mufassala, el-Kâbisî (ö. 403/1012)
4 Tehzîbu’l-ahlâk, İbn Miskeveyh (ö. 421/1030)
5 Kitâbu’s-siyâse. İbn Sînâ (ö. 428/1037)
6 Edebu’d-dunya ve’d-dînEbu Hasen el-Mâverdî (ö. 450/1058)
7 İhyâu ulûmi’d-dîn, Gazâlî (ö. 505/1111)
8 Ta’lîmu’l-muteallim fi tarîki’t-taallum, Burhaneddîn ez-Zernûcî (ö. 620/1223)
9 Ara sınav
10 Tezkiretu’s-sâmi’ ve’l-mutekellim fi edebi’l-âlim ve’l-muteallim, Bedreddîn b. Cemâa (ö.733/1333)
11 Mukaddime, İbn Haldûn (ö. 808/1406)
12 Tarîku’l-Edeb, Ali b. Hüseyin el-Amâsî (ö. 875/1471)
13 Miftâhu’s-saâde ve misbâhu’s-siyâde fî mevzûâti’l-ulûm, Taşköprîzâde (ö. 968/1561)
14 Genel değerlendirme

Mustafa Köylü- Ahmet Koç (ed.), Klasik İslam Eğitimcileri, DEM Yayınları, İstanbul, 2016. M. Faruk Bayrakta, İbn Cemaa'dan Öğretmen ve Öğrencilere Tavsiyeler, İFAV Yayınları, İstanbul, 1997. Gazzalî, İyiliği Emretmek Kötülükten Menetmek, Çev. Ömer Dönmez, Hisar Yayınevi, İstanbul, ts.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 42 1 42
Bireysel Çalışma 10 8 80
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 1 10
Okuma 10 1 10
3 1 3
Toplam İş Yükü (saat) 148

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 5 4 5 4 4 5 5 4 4 5
[OC] 2 5 5 4 4 5 4 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek