Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FDB6031 | DİN EĞİTİMİNİN TEMEL MESELELERİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Türkiye'de örgün din eğitiminin problemlerinin tartışılması ve bu problemlere çözüm önerinin sunulması amaçlanmaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi İdris ERTÜRK
1 | Bu derste öğrenci Türkiye’de örgün din eğitiminin hukuki sorunlarının haberdar olur. |
2 | Türkiye’de örgün din eğitiminin içeriğine dair tartışma ve eleştirileri analiz eder. |
3 | Türkiye’de örgün din eğitiminin uygulamaya dair problemlerini tartışır ve çözüm önerileri sunar. |
4 | Türkiye’de örgün din eğitiminin öğretici sorunlarını tartışır ve çözüm önerileri sunar. |
5 | Din eğitiminin seçmeli ya da zorunlu olmasının hukuki ve toplumsal sonuçlarını tahlil eder. |
6 | İmam Hatip okullarındaki müfredatın problemli yönlerini ortaya koyarak çözüm üretir. |
7 | İlahiyat fakültelerinin yapısal sorunlarını tartışır. |
8 | Yükseköğretimde İLİTAM programının olumlu ve olumsuz sonuçlarını karşılaştırır. |
9 | Yüksek din öğretiminde müfredat ile mesleki eğitim arasındaki uyumsuzlukları ortaya koyar. |
10 | İlahiyat alanındaki lisansüstü eğitim programlarının sorunlarını tartışır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Din eğitiminin meşruiyet sorunu, Din eğitiminin zorunlu olmasının/seçmeli olmasının sorunları, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi ile seçmeli din derslerinin içerikleri ve uygulama ile ilgili sorunlar, İmam hatip okulları, tarihsel süreci ve yapısal sorunları, İmam hatip okullarındaki eğitimin müfredatla ilgili sorunları, İlahiyat Fakültelerindeki din eğitiminin yapısal sorunları, İlahiyat Fakültelerindeki din eğitiminin müfredat ile ilgili sorunları, Yüksek din öğretiminde uzaktan eğitimin sorunları: İLİTAM meselesi, Yüksek din öğretiminde müfredat ile meslek eğitimi arasındaki uyumsuzluklar, İlahiyat alanındaki lisansüstü eğitimin problemleri, Türkiye'de örgün din eğitimindeki öğreticilerin eğitimi sorunu, Türkiye'de örgün din eğitimi problemlerinin muadili örneklerle karşılaştırılması,
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, ders içeriklerinin paylaşılması. | ||
2 | Din eğitiminin meşruiyet sorunu | ||
3 | Din eğitiminin zorunlu olmasının/seçmeli olmasının sorunları | ||
4 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi ile seçmeli din derslerinin içerikleri ve uygulama ile ilgili sorunlar | ||
5 | İmam hatip okulları, tarihsel süreci ve yapısal sorunları | ||
6 | İmam hatip okullarındaki eğitimin müfredatla ilgili sorunları | ||
7 | İlahiyat Fakültelerindeki din eğitiminin yapısal sorunları | ||
8 | İlahiyat Fakültelerindeki din eğitiminin müfredat ile ilgili sorunları | ||
9 | Yüksek din öğretiminde uzaktan eğitimin sorunları: (İlahiyat Tamamlama Programı) İLİTAM meselesi | ||
10 | Yüksek din öğretiminde müfredat ile meslek eğitimi arasındaki uyumsuzluklar | ||
11 | İlahiyat alanındaki lisansüstü eğitimin problemleri | ||
12 | Türkiye'de örgün din eğitimindeki öğreticilerin eğitimi sorunu | ||
13 | Türkiye'de örgün din eğitimi problemlerinin muadili örneklerle karşılaştırılması | ||
14 | Dönemlik değerlendirme, dönem boyunca ön plana çıkan din eğitimi probleminin tartışılması ve çözüm önerileri |
Mustafa Köylü (ed.), Türkiye’de Din Eğitimi ve Sorunları, İstanbul: DEM Yayınları, 2018. Türkiye’de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu: Bildiriler-Müzakereler, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, 2004. • Suat Cebeci (ed.), Avrupa Birliğine Giriş Sürecinde Türkiye’de Din Eğitimi ve Sorunları Sempozyumu, İstanbul: Değişim Yayınları, 2002.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 42 | 1 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Bireysel Çalışma | 10 | 8 | 80 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 148 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
[OC] 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
[OC] 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 6 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 7 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 10 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |