GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FDB6031 DİN EĞİTİMİNİN TEMEL MESELELERİ Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Türkiye'de örgün din eğitiminin problemlerinin tartışılması ve bu problemlere çözüm önerinin sunulması amaçlanmaktadır.


Dr. Öğretim Üyesi İdris ERTÜRK


1 Bu derste öğrenci Türkiye’de örgün din eğitiminin hukuki sorunlarının haberdar olur.
2 Türkiye’de örgün din eğitiminin içeriğine dair tartışma ve eleştirileri analiz eder.
3 Türkiye’de örgün din eğitiminin uygulamaya dair problemlerini tartışır ve çözüm önerileri sunar.
4 Türkiye’de örgün din eğitiminin öğretici sorunlarını tartışır ve çözüm önerileri sunar.
5 Din eğitiminin seçmeli ya da zorunlu olmasının hukuki ve toplumsal sonuçlarını tahlil eder.
6 İmam Hatip okullarındaki müfredatın problemli yönlerini ortaya koyarak çözüm üretir.
7 İlahiyat fakültelerinin yapısal sorunlarını tartışır.
8 Yükseköğretimde İLİTAM programının olumlu ve olumsuz sonuçlarını karşılaştırır.
9 Yüksek din öğretiminde müfredat ile mesleki eğitim arasındaki uyumsuzlukları ortaya koyar.
10 İlahiyat alanındaki lisansüstü eğitim programlarının sorunlarını tartışır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Din eğitiminin meşruiyet sorunu, Din eğitiminin zorunlu olmasının/seçmeli olmasının sorunları, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi ile seçmeli din derslerinin içerikleri ve uygulama ile ilgili sorunlar, İmam hatip okulları, tarihsel süreci ve yapısal sorunları, İmam hatip okullarındaki eğitimin müfredatla ilgili sorunları, İlahiyat Fakültelerindeki din eğitiminin yapısal sorunları, İlahiyat Fakültelerindeki din eğitiminin müfredat ile ilgili sorunları, Yüksek din öğretiminde uzaktan eğitimin sorunları: İLİTAM meselesi, Yüksek din öğretiminde müfredat ile meslek eğitimi arasındaki uyumsuzluklar, İlahiyat alanındaki lisansüstü eğitimin problemleri, Türkiye'de örgün din eğitimindeki öğreticilerin eğitimi sorunu, Türkiye'de örgün din eğitimi problemlerinin muadili örneklerle karşılaştırılması,


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, ders içeriklerinin paylaşılması.
2 Din eğitiminin meşruiyet sorunu
3 Din eğitiminin zorunlu olmasının/seçmeli olmasının sorunları
4 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi ile seçmeli din derslerinin içerikleri ve uygulama ile ilgili sorunlar
5 İmam hatip okulları, tarihsel süreci ve yapısal sorunları
6 İmam hatip okullarındaki eğitimin müfredatla ilgili sorunları
7 İlahiyat Fakültelerindeki din eğitiminin yapısal sorunları
8 İlahiyat Fakültelerindeki din eğitiminin müfredat ile ilgili sorunları
9 Yüksek din öğretiminde uzaktan eğitimin sorunları: (İlahiyat Tamamlama Programı) İLİTAM meselesi
10 Yüksek din öğretiminde müfredat ile meslek eğitimi arasındaki uyumsuzluklar
11 İlahiyat alanındaki lisansüstü eğitimin problemleri
12 Türkiye'de örgün din eğitimindeki öğreticilerin eğitimi sorunu
13 Türkiye'de örgün din eğitimi problemlerinin muadili örneklerle karşılaştırılması
14 Dönemlik değerlendirme, dönem boyunca ön plana çıkan din eğitimi probleminin tartışılması ve çözüm önerileri

Mustafa Köylü (ed.), Türkiye’de Din Eğitimi ve Sorunları, İstanbul: DEM Yayınları, 2018. Türkiye’de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu: Bildiriler-Müzakereler, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, 2004. • Suat Cebeci (ed.), Avrupa Birliğine Giriş Sürecinde Türkiye’de Din Eğitimi ve Sorunları Sempozyumu, İstanbul: Değişim Yayınları, 2002.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 42 1 42
Takım/Grup Çalışması 3 1 3
Bireysel Çalışma 10 8 80
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 1 10
Okuma 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 148

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 4 4 4 4 4 4 4 5 4 4
[OC] 2 4 5 4 4 4 4 5 4 5 5
[OC] 3 4 4 4 4 4 4 5 5 4 4
[OC] 4 4 4 4 5 4 4 5 5 5 5
[OC] 5 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4
[OC] 6 5 5 4 4 4 5 5 4 5 5
[OC] 7 5 5 4 5 4 4 4 4 4 5
[OC] 8 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5
[OC] 9 4 4 4 4 4 4 4 4 5 4
[OC] 10 3 4 4 4 3 5 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek