GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FDB6027 CUMHURİYET DÖNEMİ DİN EĞİTİMİ Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Osmanlının son döneminden itibaren eğitim alanında yaşanan değişme ve gelişmeleri tarihsel olarak ele alarak, günümüzde din eğitiminde yaşanan mevcut sorunları objektif bakış açısıyla analiz edebilmek ve yeni fikirler geliştirmek.


Dr. Öğretim Üyesi İdris ERTÜRK


1 Cumhuriyet öncesi din eğitiminin genel durumu hakkında bilgi sahibi olur.
2 Cumhuriyet dönemi din eğitiminin tarihsel gelişimini bilir.
3 Cumhuriyet döneminde din eğitimi tartışmaları hakkında bilgi sahibi olur.
4 Günümüz Türkiye’sinde örgün ve yaygın din eğitimi politikalarını genel olarak değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Cumhuriyet öncesi dönemden başlayarak, Cumhuriyet tarihi boyunca Türkiye'de örgün ve yaygın din eğitiminin tarihsel gelişimi ve temel problemlerini ortaya koymak.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Cumhuriyet Öncesi Din Eğitimine Genel Bakış: Medreseler ve Gerileme Nedenleri Yok Yok
2 Cumhuriyet Öncesi Dönemde Yabancı Okullar Meselesi Yok Yok
3 Cumhuriyetin İlk Yıllarında Din Eğitimi Tartışmaları: Tevhid-i Tedrisat Kanunu Yok Yok
4 Din Eğitiminin Kaldırılması 1933-1950) ve Laiklik ve Dinde Reform Tartışmaları Yok Yok
5 Din Eğitiminin Yeniden Başlaması ve Örgün Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi (1950-80 Arası) Yok Yok
6 1980 Sonrası Dönemde Örgün Din Eğitimi Yok Yok
7 Türkiye'de 28 Şubat 1997 Süreci ve Din Eğitimine Yansımaları Yok Yok
8 Türkiye'de Yüksek Din Öğretimi Yok Yok
9 Türkiye'de Yaygın Din Eğitimi Yok Yok
10 Türkiye’de Din Öğretiminin Temel Problemleri Yok Yok
11 Türkiye’de Din Eğitimi Tartışmaları: Hukuki Tartışmalar Yok Yok
12 Din Eğitimi Üzerine Yaşanan Tartışmalar: Zorunlu Din Dersleri Yok Yok
13 Diyanet İşleri Başkanlığı Üzerine Yaşanan Tartışmalar Yok Yok
14 Sonuç ve değerlendirme Yok Yok

Halis Ayhan, Türkiye’de Din Eğitimi, İFAV Yayınları, İstanbul 1998. Mustafa Öcal, Osmanlı'dan Günümüze Türkiye'de Din Eğitimi, Düşünce Kitabevi, İstanbul, 2011. Fatma Çapçıoğlu, Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Türkiye'de Din Eğitimi Tartışmaları, Sonçağ Yayınları, Ankara, 2023.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 13 4 52
Derse Katılım 1 1 1
Tartışma 1 1 1
Takım/Grup Çalışması 14 5 70
Beyin Fırtınası 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 5 10
Okuma 6 1 6
Toplam İş Yükü (saat) 142

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 5 4 5 4 4 5 4 5 4 4
[OC] 2 4 4 5 5 4 4 4 4 5 4
[OC] 3 4 4 4 4 4 5 4 4 5 4
[OC] 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek