Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FDB6021 | KİŞİLİK VE DİN | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin, kişilik-din ilişkisinin Kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde karşılıklı etkileşime dayalı dinamik yapısını ve doğasını anlamalarını sağlamak.
DOÇ. DR. HIZIR HACIKELEŞOĞLU
1 | Kişilik-din ilişkisini kavramaya yardımcı olacak kavramları öğrenir. |
2 | Kişilik kuramlarını öğrenir. |
3 | Kişilik-din ilişkisini analiz eder. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Bu ders, belli başlı kişilik kuramlarının öğrenilmesini ve bu çerçevede kişilik- din ilişkisin analizini yapma becerisini kazanmayı içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş:kuram ve kuramsal açıklamaların önemi | ||
2 | Belli başlı kişilk kuramları: Psikodinamik kuramlar | ||
3 | Davranışcı kuramlar | ||
4 | Bilişsel kuramlar | ||
5 | Araştırma odaklı kuramlar | ||
6 | Varoluşçu kuramlar | ||
7 | Psikolojik açıdan din | ||
8 | Kişilik kuramları ve din İlişkisi-I | ||
9 | Kişilk kuramları ve din ilişkisi-II | ||
10 | Kişilik-din ilişkisinde temel süreçler ve dinamikler |
Ali Ulvi Mehmedoğlu, Kişilik ve Din, Dem yay., İstanbul, 2004.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 3 | 6 | 18 |
Takım/Grup Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Okuma | 9 | 4 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |