GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FDB6004 DİNİ ÇEŞİTLİLİK SORUNU Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans



Dinî çeşitlilik olgusu ve farklı hakikat iddiaları hakkında derin ve kapsamlı bir yorum ve kavrayış elde etmek


DOÇ. DR. SAİT KAR


1 Din olgusunun metafizik ve fenomenolojik boyutlarını bilir
2 Dinî dışlayıcılığı ve çoğulculuğu bilir
3 John Hick`in çoğulcu yorumunu bilir
4 Tanrı ve dil arasındaki bağı bilir
5 İbn Arabî`nin çoğulcu yaklaşımının onun varlık anlayışıyla olan ilişkisini bilir
6 Din olgusu hakkında derin ve genişlik arzeden analizler yapar

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Din olgusuna yönelik çoğulcu yaklaşımın temel iddiaları hakkında felsefî bir tartışma yapmak


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dinî çeşitlilikten dinî çoğulculuğa
2 Dinî çoğulculuğun doğuşu
3 Dinî çoğulculuğun gerekçeleri
4 Çoğulcu bir modelin karşılaması gereken şartlar
5 Dinî hayata fenomenolojik bakış
6 John Hick`in çoğulcu modeli
7 Tanrı ve gerçek
8 Hakikat ve mit
9 İbn Arabî`ye göre itikadların çeşitliliği
10 Dinî çeşitlilik dairesi
11 Dinin ilahî kökenleri
12 İsimler ve bağlar
13 Nübüvvet ve hidayet
14 Genel değerlendirme

Dinî Çoğulculuk, Rahim Acar



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 3 6 18
Takım/Grup Çalışması 12 2 24
Beyin Fırtınası 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 3 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 3 12
Okuma 9 4 36
Toplam İş Yükü (saat) 144

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek