GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FDB6000B BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bilimsel araştırma kavramı, bilimsel aşamanın farklı ilke, yöntem ve aşamaları ile tanışmalarını ve ikinci dil araştırmaları ile ilgili edinecekleri kuramsal bilgilerin yanı sıra yapacakları küçük çaplı bir araştırma çalışması ile bir bilimsel çalışmanın nasıl yapılacağını uygulamalı olarak da öğrenmelerini sağlamak bu dersin başlıca amaçlarıdır.


DOÇ. DR. SAİT KAR


1 Bilimsel araştırma ve bilimsel araştırma ile ilgili diğer kavram ve terimleri tanımlayabilir.
2 Bilimsel araştırmanın önemi konusunda bilgi ve tecrübeye dayalı olumlu tutumlar geliştirir.
3 Araştırma yaparken uyulması gereken etik kurallar konusunda farkındalık kazanır.
4 Farklı araştırma yöntemlerini tanımlayabilir.
5 Bir bilimsel araştırma yapılırken takip edilmesi gereken aşamaları ve dikkat edilmesi gereken hususları bilir.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Bu ders, din bilimlerinde araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırarak alanla ilgili gerek teorik gerekse ampirik çalışmalar yapabilmelerine katkı sağlar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin Amacı, İçeriği, Kaynaklar ve İşlenişin Tanıtımı
2 Bilim, Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Yöntem Nedir?
3 Bilimsel Bilgiye Erişim - Bilgi Kaynakları - Kütüphane Ve Online Veri Tabanları
4 Temel Bilimsel Araştırma Yaklaşımları
5 Nitel ve Nicel Yaklaşımların Temel Özellikleri ve Farklılıkları
6 Araştırma Yöntemleri - Nicel - Nitel - Karma
7 Araştırma Problemi Nedir, Nasıl Belirlenir? - Problem - Araştırma Sorusu - Hipotez
8 Veri Toplama Araçları - Anket - Gözlem - Görüşme - Doküman
9 Araştırmalarda Örnekleme - Evren-Örneklem - Nitel ve Nicel Örnekleme Teknikleri
10 Veri Analizi - Betimsel İstatistik - Kestirimsel İstatistik - Nitel Veri Analizi
11 Bilimsel Araştırmalarda Geçerlik ve Güvenirlik
12 Akademik Yazım - APA Nedir? - Literatür Organizasyonu - Akademik Metin Organizasyonu
13 Bilimsel Etik ve Araştırma Etiği - Kaynak Göstermenin Önemi ve Anlamı - İntihal (Aşırmacılık)
14 Genel Değerlendirme

Aysel Aziz, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, 6. baskı, Nobel yay., Ankara, 2011; Frank Lewins, Sosyal Bilim Metodolojisi, Çev. A. Vahap Taştan, Lotus yay., Ankara, 2011.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 3 6 18
Takım/Grup Çalışması 12 2 24
Beyin Fırtınası 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 3 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 3 12
Okuma 9 4 36
Toplam İş Yükü (saat) 144

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek