Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBE6005 | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL VE TARTIŞMALI KONULAR | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Ulusal ve küresel sorunları farklı ve çoklu bakış açısı ile ele alarak üst düzey düşünme becerilerini geliştirmek.
Dr. Özlem Elvan
1 | Tartışmalı konuların kapsamı, tarihsel süreçte eğitimde yer edinme süreci ve sosyal bilgiler eğitimi ile ilişkisini öğrenir. |
2 | Güncel tartışmalı konuları değerlendirir. |
3 | Tartışmalı ve güncel konulara ilişkin yapılan çalışmaları değerlendirir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Tartışmalı konuların içeriğinin, öğretim yöntemlerinin, bu konuda yapılan çalışmaların, tartışmalı konuların öğretimini geliştirmek adına uluslararası kuruluşların yaptıkları çalışmaların ve raporların incelenmesi. Güncel tartışmalı konuların eleştirel bakış açısı ile ele alınması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tartışmalı konuların kapsamı | ||
2 | Tartışmalı konuların tarihsel süreçte eğitim ile ilişkisi | ||
3 | Tartışmalı konuların sosyal bilgiler eğitimi ile ilişkisi | ||
4 | Tartışmalı konular ve tartışma stratejileri | ||
5 | Sosyal bilgiler eğitiminde sosyobilimsel konular | ||
6 | Tartışmalı konulara ilişkin uluslararası kuruluşların çalışmaları | ||
7 | Tartışmalı konuların öğretimine yönelik uluslararası çalışmalar | ||
8 | Tartışmalı güncel konulara yönelik yapılan akademik çalışmalar | ||
9 | Güncel konuların sosyal bilgiler eğitimi ile ilişkisi | ||
10 | Güncel konulara yönelik yapılan akademik çalışmalar | ||
11 | Güncel konuların öğretimine yönelik yapılan akademik çalışmaların incelenmesi | ||
12 | Güncel tartışmalı konuların tartışma yöntemleriyle ele alınmasının değerlendirilmesi |
Akbaş, Yavuz; Gençtürk Güven, Ebru; Çolak, Kerem. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Sosyobilimsel Konular ve Öğretimi, Eğiten Al Badri, S. (2015). Teaching Controversial Issues in the Classroom. Citizenship Education Research Journal (CERJ), Albe, V. (2008). Students’ Positions and Considerations of Scientific Evidence About a Controversial Socioscientific Issue. Science and Education. Hess, D. (2008). Controversial issues and democratic discourse. In L. S. Levstik & C. A. Tyson (Eds.), Handbook of Research in Social Studies Education (pp. 124–136). Mogutov, M., & Wansink, B. (2023). Dealing With Parents When Teaching Sensitive and Controversial Issues A Guide for Teachers. EuroClio. Oxfam. (2006). Teaching Controversial Guides. Payette, P., & Barnes, B. (2017). Teaching for Critical Thinking: Edward de Bono’s Six Thinking Hats. The National Teaching & Learning Forum, 26(3), 8–10. https://doi.org/10.1002/ntlf.30110 Powell, W. A., Newton, M. H., & Zeidler, D. L. (2020). Impact of Socioscientific Issues on Middle School Students’ Character and Values for Global Citizenship (pp. 56–91). https://doi.org/10.4018/978-1-7998-4558-4.ch003 Sadler, T. (2011). Situating Socio-scientific Issues in Classrooms as a Means of Achieving Goals of Science Education Socio-scientific Issues in the Classroom. In T. D. Sadler (Ed.), Socio-scientific Issues in the Classroom (pp. 1–9). Sadler, T. D. (2011). Socio-scientific Issues-Based Education: What We Know About Science Education in the Context of SSI. In T. D. Sadler (Ed.), Socio-scientific Issues in the Classroom (pp. 355–369). Wong, S. L., Tal, T., & Sadler, T. D. (2011). Metalogue: Using Issues and Participatory Experiences to Enhance Student Learning and Interest. In T. D. Sadler (Ed.), Socio-scientific Issues in the Classroom (pp. 39–43). Zeidler, D. L. (2014). It’s Debatable!_ Using Socioscientific Issues to Develop Scientific Literacy. National Science Teachers Association. Zeidler, D. L., Herman, B. C., & Sadler, T. D. (2019). New directions in socioscientific issues. Disciplinary and Interdisciplinary Science Education Research, 11(1), 2–9. https://doi.org/10.1186/s43031-019-0008-7
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 5 | 75 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 5 | 75 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |